СОФИЯ, 19 АПРИЛ 1991 ГОДИНА БРОЙ 77 /352/
СОФИЯ, 19 АПРИЛ - СЛЕДВА ПРЕДОСТАВЕНИЯТ ЗА РАЗПРОСТРАНЕНИЕ ПЪЛЕН ТЕКСТ НА ДЕКЛАРАЦИЯТА НА ЛИБЕРАЛНИЯ СЪЮЗ, ОБЕДИНЯВАЩ ЛИБЕРАЛНО-ДЕМОКРАТИЧЕСКАТА ПАРТИЯ, СЪЮЗА НА БЕЗПАРТИЙНИТЕ, СЪЮЗА НА СВОБОДНИТЕ ДЕМОКРАТИ И ПАРТИЯТА НА СВОБОДАТА И ПРОГРЕСА.
ПОЛИТИЧЕСКИТЕ СИЛИ В СТРАНАТА СА ИЗПРАВЕНИ ПРЕД СЪДБОНОСЕН И ТРУДЕН ИЗБОР.
ОТДАВНА ПЛАНИРАНОТО РАЗДЕЛЕНИЕ В БЪЛГАРСКАТА ПАРЛАМЕНТАРНА ОПОЗИЦИЯ - СДС - ВЕЧЕ Е ФАКТ, КОЙТО НАНАСЯ СЕРИОЗЕН УДАР ВЪРХУ КРЕХКАТА СГРАДА НА ЕДВА ЗАРАЖДАЩАТА СЕ ДЕМОКРАЦИЯ. НОВАТА ПОЛИТИЧЕСКА СИТУАЦИЯ Е В ИНТЕРЕС ЕДИНСТВЕНО НА БСП/БКП.
ЛИБЕРАЛНИЯТ СЪЮЗ, ВКЛЮЧВАЩ ЛИБЕРАЛНО-ДЕМОКРАТИЧЕСКАТА ПАРТИЯ, СЪЮЗА НА БЕЗПАРТИЙНИТЕ, СЪЮЗА НА СВОБОДНИТЕ ДЕМОКРАТИ И ПАРТИЯТА НА СВОБОДАТА И ПРОГРЕСА, Е БИЛ ВИНАГИ РЕВНОСТЕН РАДЕТЕЛ НА ЕДИНЕНИЕТО НА ДЕМОКРАТИЧНАТА ОПОЗИЦИЯ. НО ОТНОВО ИЗПРАВЕНИ ПРЕД ПОЛИТИЧЕСКИ ИЗБОР, НИЕ КАТЕГОРИЧНО ЗАСТАВАМЕ ЗАД ДЕСНИТЕ НЕОЛИБЕРАЛНИ И НЕОКОНСЕРВАТИВНИ СИЛИ В СДС.
ПОЛИТИЧЕСКИТЕ ПРИСТРАСТИЯ НЕ БИВА ДА НИ РАЗДЕЛЯТ, ДОКАТО ПРОЦЕСЪТ НА РАЗГРАЖДАНЕ НА ТОТАЛИТАРНАТА СИСТЕМА ПРОТИЧА МЪЧИТЕЛНО И ВЪПРЕКИ ОТЧАЯНАТА СЪПРОТИВА НА БСП/БКП.
АПЕЛИРАМЕ КЪМ ДЕМОКРАТИЧНАТА ОПОЗИЦИЯ ДА СЕ ОБЕДИНИ И ДА ПОДЧИНИ ТЯСНОПАРТИЙНИТЕ СИ ИНТЕРЕСИ НА ЕДНА-ЕДИНСТВЕНА ЦЕЛ -
ПРЕМАХВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКАТА СИСТЕМА И ИЗГРАЖДАНЕ НА ЛИБЕРАЛНА ДЕМОКРАЦИЯ.
КОМУНИЗМЪТ СИ ОТИВА. ДА ГО ИЗПРАТИМ ПО ЖИВО-ПО ЗДРАВО.
ЗА ЛИБЕРАЛНИЯ СЪЮЗ ЛИБЕРАЛНО-ДЕМОКРАТИЧЕСКА ПАРТИЯ: ВЕСЕЛИН КОШЕВ СЪЮЗ НА БЕЗПАРТИЙНИТЕ: БОЯН ВЕЛКОВ
СЪЮЗ НА СВОБОДНИТЕ ДЕМОКРАТИ: ИВАН КАЛЧЕВ
ПАРТИЯ НА СВОБОДАТА И ПРОГРЕСА: ИВАН ГЕОРГИЕВ
СОФИЯ, 12 АПРИЛ 1991 ГОДИНА
/ПРЕССЛУЖБА "КУРИЕР"/
* * *
СОФИЯ, 19 АПРИЛ - СЛЕДВА ПРЕДОСТАВЕНИЯТ ЗА РАЗПРОСТРАНЕНИЕ ПЪЛЕН ТЕКСТ НА СТАНОВИЩЕТО НА КООРДИНАЦИОННИЯ СЪВЕТ НА КОНФЕДЕРАЦИЯТА НА НЕЗАВИСИМИТЕ СИНДИКАТИ В БЪЛГАРИЯ /КНСБ/ ПО ПОВОД НА ОБСТАНОВКАТА В СТРАНАТА.
КООРДИНАЦИОННИЯТ СЪВЕТ НА КОНФЕДЕРАЦИЯТА НА НЕЗАВИСИМИТЕ СИНДИКАТИ В БЪЛГАРИЯ /КНСБ/, СЛЕД КАТО АНАЛИЗИРА ОБСТАНОВКАТА В СТРАНАТА, НАРАСТВАЩОТО СОЦИАЛНО НАПРЕЖЕНИЕ, ОПАСНОСТТА ОТ НОВА ПАРЛАМЕНТАРНА И ПРАВИТЕЛСТВЕНА КРИЗА И ЗАПЛАХАТА ЗА ХОДА НА ИКОНОМИЧЕСКАТА РЕФОРМА И АНТИКРИЗИСНАТА ПРОГРАМА, ИЗРАЗЯВА СЛЕДНОТО СТАНОВИЩЕ:
1. ПОТВЪРЖДАВА СВОЯТА ПОЗИЦИЯ ОТ НОЕМВРИ 1990 Г., ЧЕ ВЕЛИКОТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ СЛЕДВА ДА СЕ САМОРАЗПУСНЕ, СЛЕД КАТО ПРИЕМЕ ПАКЕТА ОТ ОСНОВНИ ИКОНОМИЧЕСКИ ЗАКОНИ /ТЪРГОВСКИЯ ЗАКОН, ЗАКОНА ЗА ЧУЖДЕСТРАННИТЕ ИНВЕСТИЦИИ И ЗАКОНА ЗА ПРИВАТИЗАЦИЯТА/ И НОВАТА КОНСТИТУЦИЯ. ТОВА ДА СТАНЕ В НАЙ-КРАТКИ СРОКОВЕ. КНСБ ЗАЧИТА ЛЕГИТИМНОТО ПРАВО НА ПОЛИТИЧЕСКИТЕ СИЛИ, ПРЕДСТАВЕНИ В ПАРЛАМЕНТА, ДА ОПРЕДЕЛЯТ НАЙ-ПОДХОДЯЩАТА ДАТА ЗА НОВИ ИЗБОРИ.
2. КНСБ НЕ Е ПРИВЪРЖЕНИК НА ОБЩОНАЦИОНАЛНИ СТАЧНИ ДЕЙСТВИЯ В ТОЗИ ТЕЖЪК ЗА СТРАНАТА НИ ПЕРИОД. ОСНОВАНИЕ ЗА ПОДОБНИ ДЕЙСТВИЯ ОБАЧЕ МОЖЕ ДА СТАНЕ ГРУБОТО И СЪЗНАТЕЛНО НАРУШАВАНЕ НА СПОРАЗУМЕНИЕТО ЗА СОЦИАЛЕН МИР ОТ ЕДНА ОТ ПОДПИСАЛИТЕ ГО СТРАНИ.
3. ПРЕДУПРЕЖДАВА ПРАВИТЕЛСТВОТО ЗА ВСЕКИДНЕВНО НАРАСТВАЩАТА ОПАСНОСТ, КОЯТО КРИЕ ЗАБАВЯНЕТО НА ВТОРАТА ЗАЩИТНА МРЕЖА, ЦЕЛЕВИТЕ ПОМОЩИ ЗА СОЦИАЛНО СЛАБИТЕ И БЕДНИТЕ, ЛИПСАТА НА НАЦИОНАЛНА ПРОГРАМА ЗА ЗАЕТОСТТА И НА МЕРКИ ЗА БОРБА СРЕЩУ ТРАЙНАТА БЕЗРАБОТИЦА.
КООРДИНАЦИОННИЯТ СЪВЕТ ПРЕПОРЪЧВА НА ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ КОМИТЕТ НА КНСБ И НА ПРЕДСТАВИТЕЛИТЕ НА КОНФЕДЕРАЦИЯТА В НАЦИОНАЛНАТА ТРИСТРАННА КОМИСИЯ ЗА СЪГЛАСУВАНЕ НА ИНТЕРЕСИТЕ ДА НЕ ПОДПИСВАТ СПОРАЗУМЕНИЯ ЗА ВТОРИЯ ЕТАП НА ИКОНОМИЧЕСКАТА РЕФОРМА, БЕЗ ДА СА РЕШЕНИ ТЕЗИ ВЪПРОСИ, БЕЗ ДА Е ДОГОВОРЕН НОВИЯТ РАЗМЕР НА КОМПЕНСАЦИИТЕ ЗА АПРИЛ И МАЙ И БЕЗ ДА СА УТОЧНЕНИ ПРАВИЛАТА ЗА СВОБОДНОТО ДОГОВАРЯНЕ НА РАБОТНАТА ЗАПЛАТА ОТ 1 ЮНИ 1990 Г.
СОФИЯ, 16 АПРИЛ 1991 ГОДИНА
/ПРЕССЛУЖБА "КУРИЕР"/
* * *
СОФИЯ, 19 АПРИЛ - СЛЕДВА ПРЕДОСТАВЕНИЯТ ЗА РАЗПРОСТРАНЕНИЕ ПЪЛЕН ТЕКСТ НА ДЕКЛАРАЦИЯТА НА НАЦИОНАЛНИЯ КООРДИНАЦИОНЕН СЪВЕТ НА СЪЮЗА НА СОБСТВЕНИЦИТЕ В БЪЛГАРИЯ ВЪВ ВРЪЗКА С ИГНОРИРАНЕТО НА СЪЮЗА ПРИ РАЗГЛЕЖДАНЕТО НА ПРИНЦИПНИ ВЪПРОСИ НА ПРИВАТИЗАЦИЯТА. ДОКУМЕНТЪТ Е АДРЕСИРАН ДО БЮРОТО НА ВЕЛИКОТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ, ДО ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ И ДО СРЕДСТВА ЗА МАСОВО ОСВЕДОМЯВАНЕ.
ОТ СРЕДСТВАТА ЗА МАСОВА ИНФОРМАЦИЯ НАУЧИХМЕ ЗА СЪСТОЯЛАТА СЕ ПО ИНИЦИАТИВА НА БЮРОТО НА ВЕЛИКОТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ СРЕЩА, НА КОЯТО СА ОБСЪЖДАНИ "ПРИНЦИПНИ ВЪПРОСИ СЪС ЗАКОНОПРОЕКТА ЗА ПРИВАТИЗАЦИЯТА". НА НЕЯ СА УЧАСТВАЛИ ПРЕЗИДЕНТЪТ, ЧЛЕНОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ, ПРЕДСТАВИТЕЛИ НА ПОЛИТИЧЕСКИТЕ ПАРТИИ, НА ДВАТА ПРОФСЪЮЗА И ДР.
СЪЮЗЪТ НА СОБСТВЕНИЦИТЕ В БЪЛГАРИЯ ИЗРАЗЯВА ОГОРЧЕНИЕТО СИ, ЧЕ КАТО ОБЩЕСТВЕНА ОРГАНИЗАЦИЯ И ЮРИДИЧЕСКО ЛИЦЕ, ЗАЩИЩАВАЩА НАКЪРНЕНИТЕ МОРАЛНИ ПРАВА И РАЗРУШЕНИ ИМУЩЕСТВЕНИ БЛАГА НА СТОТИЦИ ХИЛЯДИ БЪЛГАРСКИ ГРАЖДАНИ /МНОГО И ИЗВЪН ПРЕДЕЛИТЕ НА РОДИНАТА/, НЕ Е ПРИЗОВАН ДА ВЗЕМЕ УЧАСТИЕ НА СРЕЩАТА. СЪЮЗЪТ НИ Е ДОСТАТЪЧНО ДОБРЕ ИЗВЕСТЕН НА ЦЯЛАТА СТРАНА, С ИЗГРАДЕНИ ВЕЧЕ МНОГО МЕСТНИ СТРУКТУРИ В ГРАДОВЕ И СЕЛА.
НЕ НИ Е ИЗВЕСТНА ПРИЧИНАТА ЗА ПРЕНЕБРЕГВАНЕТО НИ КАТО ОРГАНИЗАЦИЯ, ЗАЩИЩАВАЩА НАЙ-ПРЯКО НАКЪРНЕНИТЕ ИМУЩЕСТВЕНИ ПРАВА И ИНТЕРЕСИ НА НАШИТЕ ЧЛЕНОВЕ. НЯМА ДРУГА ОРГАНИЗАЦИЯ, КОЯТО ДА СТОИ ТАКА БЛИЗО И ДА СЛЕДИ ТАКА ЗОРКО ЖИВОТА И СЪДБАТА НА СВОИТЕ ЧЛЕНОВЕ И ДА ОТСТОЯВА ТЕХНИТЕ ОБЕЩЕТЯВАНИЯ И СЪЩЕСТВУВАНЕ.
В ОЧАКВАНЕ СМЕ НА СЕРИОЗНО И ДЕЛОВО ОТНОШЕНИЕ КЪМ СЪЮЗА И ПРИВЛИЧАНЕТО МУ В ПРЕДСТОЯЩИ СЪВЕЩАНИЯ ОТНОСНО ИЗГОТВЯНЕТО НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ ЗА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА НАЦИОНАЛИЗИРАНИ ИЛИ ОТЧУЖДАВАНИ ЗЕМИ И НЕДВИЖИМА ПОКРИТА СОБСТВЕНОСТ НА БЪЛГАРСКИ ГРАЖДАНИ.
ХИЛЯДИТЕ НАШИ ЧЛЕНОВЕ И ДРУГИ ХИЛЯДИ ИЗВЪН НАШИЯ СЪЮЗ ЗАСЛУЖАВАТ НЕ САМО ТОВА ВНИМАНИЕ, НО И ПРАВИЛНОТО ОТНОШЕНИЕ НА НАШАТА ЗАКОНОДАТЕЛНА И ИЗПЪЛНИТЕЛНА ВЛАСТ КЪМ ТЯХ.
СОФИЯ, 16 АПРИЛ 1991 Г. ПРЕДСЕДАТЕЛ: ДИМИТЪР ТОДОРОВ
/ПРЕССЛУЖБА "КУРИЕР"/
* * *
СОФИЯ, 19 АПРИЛ - СЛЕДВА ПРЕДОСТАВЕНИЯТ ЗА РАЗПРОСТРАНЕНИЕ ПЪЛЕН ТЕКСТ НА ДЕКЛАРАЦИЯ-ОБРЪЩЕНИЕ НА ОБЩИНСКИЯ И ГРАДСКИЯ КОМИТЕТИ НА БКП И НА ОБЩИНСКИЯ И ГРАДСКИЯ КОМИТЕТИ НА РМС В СЛИВЕН. ДОКУМЕНТЪТ Е АДРЕСИРАН ДО ВЕЛИКОТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ И ДО БЪЛГАРСКИЯ НАРОД.
УВАЖАЕМИ НАРОДНИ ПРЕДСТАВИТЕЛИ И ГРАЖДАНИ НА БЪЛГАРИЯ,
1. КАТЕГОРИЧНО ПРОТЕСТИРАМЕ ПРОТИВ СМЯНАТА НА ГЕРБА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ И НАСТОЯВАМЕ НЕЗАБАВНО ДА СЕ ПРОВЕДЕ РЕФЕРЕНДУМ ПО ВЪПРОСА.
2. ПРОТЕСТИРАМЕ ПРОТИВ ПРЕИМЕНУВАНЕТО НА ДЪРЖАВАТА В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ, ТЪЙ КАТО НАЗВАНИЕТО "НАРОДНА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ" Е ПРИЕТО С РЕФЕРЕНДУМ ОТ 1946 Г. НАСТОЯВАМЕ ЗА РЕФЕРЕНДУМ И ПО ТОЗИ ВЪПРОС.
3. ДА СЕ ОБЯВЯТ И ДА СЕ ДАДАТ ПОД СЪД ДЕЙСТВИТЕЛНИТЕ ВИНОВНИЦИ ЗА ОПОЖАРЯВАНЕТО НА ПАРТИЙНИЯ ДОМ В СОФИЯ.
4. НАСТОЯВАМЕ ВЕЛИКОТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ ДА НАЗНАЧИ КОМИСИЯ ПО СЛУЧАЯ, В КОЯТО ДА ИМА ПРЕДСТАВИТЕЛИ НА МИНИСТЕРСТВОТО НА ОТБРАНАТА, МВР И ПРОКУРАТУРАТА НА ВЪОРЪЖЕНИТЕ СИЛИ.
5. ДА БЪДАТ ДАДЕНИ ПОД СЪД ВИНОВНИЦИТЕ ЗА ГИБЕЛТА НА ГРАНИЧАРИТЕ, ЗАГИНАЛИ ПРИ ИЗПЪЛНЕНИЕ НА СЛУЖЕБНИЯ СИ ДЪЛГ ПРЕЗ 1946-1987 ГОДИНА, КАТО ПО ВЪПРОСА СЕ НАЗНАЧИ КОМИСИЯ ОТ ГОРЕПОСОЧЕНИТЕ ВЕДОМСТВА.
6. ВЪЗРАЗЯВАМЕ ПРОТИВ ПРОМЯНАТА НА ИМЕТО "НАРОДНА МИЛИЦИЯ" В "ПОЛИЦИЯ", ТЪЙ КАТО Е ОТЧУЖДАВАЩО И СВЪРЗАНО С ИМЕТО НА ПАЛАЧИТЕ НА ИЗБИТИТЕ БЕЗ СЪД И ПРИСЪДА НАРОДНИ СИНОВЕ - КОМУНИСТИ, РЕМСИСТИ, ЗЕМЕДЕЛЦИ, ДЕЦА И БЕЗПАРТИЙНИ ЯТАЦИ - ОТ ПЕРИОДА 1923-1944 ГОДИНА В БЕЛИТЕ НОЩИ НА ТЕРОРА И НА ПОГРОМА НАД ЯТАЦИ, ЕВРЕИ И ДРУГИ.
7. КАТЕГОРИЧНО ПРОТЕСТИРАМЕ ПРОТИВ ДЕМОНТИРАНЕТО НА ВСИЧКИ ПАМЕТНИЦИ И ПРОТИВ ПРЕИМЕНУВАНЕТО НА УЛИЦИ, ТЪЙ КАТО ТОВА Е ДЕЛО НА ЦЕЛИЯ БЪЛГАРСКИ НАРОД СЛЕД 9 СЕПТЕМВРИ 1944 ГОДИНА.
8. ДА СЕ ДАДАТ ПРАВАТА И ПЪЛНОМОЩИЯТА НА ОРГАНИТЕ НА НАРОДНАТА МИЛИЦИЯ, ПРОКУРАТУРАТА И СЪДА И НА ОРГАНИТЕ НА СИГУРНОСТТА В БЪЛГАРИЯ.
9. КАТЕГОРИЧНО ПРОТЕСТИРАМЕ ПРОТИВ ПРЕМАХВАНЕТО НА СИМВОЛИТЕ НА БКП, ТЪЙ КАТО ТОВА Е ГЛАСУВАНО С РЕЗОЛЮЦИЯ НА ООН ОТ 1949 ГОДИНА
ЗА ПОЛИТИЧЕСКИТЕ ПАРТИИ.
10. ПРОТЕСТИРАМЕ ЕНЕРГИЧНО СРЕЩУ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО ЗА ПРИВАТИЗАЦИЯ НА КРУПНИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ /ЗАВОДИ, ФАБРИКИ/ И ТКЗС.
11. НАСТОЯВАМЕ ДА СЕ ГЛАСУВА ВОТ НА НЕДОВЕРИЕ НА ПРЕЗИДЕНТА НА РЕПУБЛИКАТА ЖЕЛЮ ЖЕЛЕВ И НА ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ДИМИТЪР ПОПОВ.
12. ДА СЕ СЪЗДАДАТ УСЛОВИЯ ЗА РАЗКРИВАНЕ НА НОВИ РАБОТНИ МЕСТА ЗА СЪКРАТЕНИТЕ РАБОТНИЦИ.
СЛИВЕН, 17 АПРИЛ 1991 Г.
/ПРЕССЛУЖБА "КУРИЕР"/
* * *
СОФИЯ, 19 АПРИЛ - СЛЕДВА ПРЕДОСТАВЕНИЯТ ЗА РАЗПРОСТРАНЕНИЕ ПЪЛЕН ТЕКСТ НА ДЕКЛАРАЦИЯТА НА СЪЮЗА НА ДЕМОКРАТИЧНИТЕ ПАРТИИ И ДВИЖЕНИЯ "ЕРА-3" ЗА ПОЛИТИЧЕСКАТА И ОБЩЕСТВЕНАТА ОБСТАНОВКА В БЪЛГАРИЯ.
СЪЮЗ "ЕРА-3" ОБРЪЩА ВНИМАНИЕ ОТНОВО НА КОАЛИЦИОННОТО ПРАВИТЕЛСТВО НА ПОПОВ, ЛУДЖЕВ И ТОМОВ ЗА СЪСТОЯНИЕТО НА ПОЛИТИЧЕСКОТО И СОЦИАЛНО ПОЛОЖЕНИЕ В БЪЛГАРИЯ. НАСЕЛЕНИЕТО Е ПОДЛОЖЕНО НА ПРОДЪЛЖИТЕЛЕН НЕДОИМЪК, КОЕТО ЩЕ СЕ ОТРАЗИ СЕРИОЗНО КАКТО ВЪРХУ ПСИХИКАТА НА ЧОВЕКА И СЕМЕЙСТВОТО, ТАКА И ВЪРХУ БЪДЕЩЕТО НА НАЦИЯТА. РЕФОРМАТА, ПРОВЕЖДАНА В МОМЕНТА, НЕ Е УСПЕШНА И СА ИЗЛИШНИ ПОТОЦИТЕ СЛОВОИЗЛИЯНИЯ И ПРОКЛАМАЦИИТЕ, КОИТО СЕ ПРАВЯТ В РЯЗКО ПРОТИВОРЕЧИЕ С РЕАЛНОСТТА И СИТУАЦИЯТА. НАПРЕЖЕНИЕТО НАРАСТВА ВЪПРЕКИ ИЗДРЪЖЛИВОСТТА НА НАРОДА НИ И БЪДЕЩЕТО Е ТЕЖКО И ПРИДАВА ЖИВОТИНСКА СУРОВОСТ НА УПРАВЛЯВАЩИТЕ ДНЕС. ЕЛИМИНИРАНА Е ОТНОВО КАТО ОСНОВНА СТОЙНОСТНА ВЕЛИЧИНА "ЛИЧНОСТТА - ПРОИЗВОДИТЕЛ" И СЕ ПРИЕМАТ ЗАКОНИ, НЕОТГОВАРЯЩИ И НЕПРОИЗТИЧАЩИ ОТ ЕСТЕСТВЕНИТЕ ИЗИСКВАНИЯ НА ЖИВОТА В СТРАНАТА. ДУМИТЕ ЗА ПАЗАРНА ИКОНОМИКА СИ ОСТАВАТ САМО НАДУТА ФРАЗЕОЛОГИЯ, БЕЗ ПОКРИТИЕ В КОНКРЕТНОСТ - РАЗВИТИЕ НА СРЕДНИЯ ЧАСТЕН ПРОИЗВОДИТЕЛ. ИЗМАМИ СЪПРОВОЖДАТ ВСЯКА ПРАВТЕЛСТВЕНА СТЪПКА, КОЕТО ДОБРЕ СЕ ВИЖДА ОТ ЗАПАДНИТЕ ДЕЛОВИ СРЕДИ И ВОДИ ДО ЛИПСА НА ИНВЕСТИЦИИ. РАЗРУХАТА НА ЕДНИ СТРУКТУРИ ВЕЧЕ ВТОРА ГОДИНА НЕ СЕ ПОДМЕНЯ С НОВИ, ЖИЗНЕНОСПОСОБНИ, КОЕТО ЯСНО ЛИЧИ ОТ РЯЗКАТА БЕЗРАБОТИЦА, ОТ СИЛНИЯ ПРОИЗВОДСТВЕН СПАД И ОСОБЕНО ОБЕЗСИЛВА И НЕ ДАВА РАСТЕЖ НА СЕЛСКОТО СТОПАНСТВО. СКЛЮЧЕНИТЕ ВЪНШНИ ДОГОВОРИ НЕ СА ДАЛНОВИДНИ И ВЗАИМНОИЗГОДНИ НА РАВНОСТОЙНА ПАРТНЬОРСКА ОСНОВА, А ИДВАЩИТЕ ПОМОЩИ СЕ ЯВЯВАТ ДОПЪЛНИТЕЛНО БРЕМЕ И ЗАРОБВАНЕ ПОРАДИ НЕРАЦИОНАЛНОСТТА НА ПРИЛОЖЕНИЕТО ИМ. ВАШИТЕ СТО ДНИ СА КРАХ НЕ САМО ЗА ДВА ТЯСНОПАРТИЙНИ КОМПРОМИСА, НО И ЗА ЦЯЛОТО ОБЩЕСТВО, ГОСПОДА ДЪРЖАВНИЦИ. ОБРАТНО НА ВИДИМО НАРАСТВАЩОТО ВИ ТЕЛЕСНО ТЕГЛО, ЗАБЕЛЯЗАНО ВЕЧЕ ОТ ВСИЧКИ, ГРАЖДАНИТЕ ВСЕ ПОВЕЧЕ ОТСЛАБВАТ И СЕ ХРАНЯТ НЕПЪЛНОЦЕННО. ПАК ВИ КАЗВАМЕ - ОТТЕГЛЕТЕ СЕ И ДАЙТЕ ПЪТ НА ДРУГИ, ПО-СКРОМНИ И ПО-ЧЕСТНИ ХОРА, НО СПОСОБНИ ДА СЪЧЕТАЯТ ПУЛСА НА ВРЕМЕТО С РЕАЛНОСТИТЕ В БЪЛГАРИЯ ПРЕДИ КАТАСТРОФАТА.
СОФИЯ, 10 АПРИЛ 1991 Г.
/ПРЕССЛУЖБА "КУРИЕР"/
* * *
СОФИЯ, 19 АПРИЛ - СЛЕДВА ПЪЛНИЯТ ТЕКСТ НА ПРЕДОСТАВЕНОТО ЗА РАЗПРОСТРАНЕНИЕ РЕШЕНИЕ НА КООРДИНАЦИОННИЯ СЪВЕТ НА КОНФЕДЕРАЦИЯТА НА НЕЗАВИСИМИТЕ СИНДИКАТИ В БЪЛГАРИЯ /КНСБ/ ВЪВ ВРЪЗКА СЪС СИНДИКАЛНОТО ИМУЩЕСТВО.
КООРДИНАЦИОННИЯТ СЪВЕТ НА КОНФЕДЕРАЦИЯТА НА НЕЗАВИСИМИТЕ СИНДИКАТИ В БЪЛГАРИЯ /КНСБ/, СЛЕД КАТО ОБСЪДИ ОЩЕ ВЕДНЪЖ ВЪПРОСА ЗА СИНДИКАЛНОТО ИМУЩЕСТВО И КАТО ВЗЕ ПРЕДВИД ИЗРАЗЕНОТО ОТ СТРАНА НА ВЕЛИКОТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ И ПРАВИТЕЛСТВОТО МНЕНИЕ ЗА ПРЕДЯВЯВАНЕТО НА ЕВЕНТУАЛЕН ДЪРЖАВЕН ИСК СПРЯМО ИМУЩЕСТВОТО НА БИВШИТЕ КАЗИОННИ ПРОФСЪЮЗИ,
Р Е Ш И:
1. ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯТ КОМИТЕТ /ИК/ НА КНСБ И КОМИСИЯТА ПО ИМУЩЕСТВОТО ДО КРАЯ НА М. АПРИЛ ДА ПРИКЛЮЧАТ РАБОТАТА ПО ДОПЪЛНИТЕЛНОТО, ЮРИДИЧЕСКОТО И ФИНАНСОВОТО ИЗЯСНЯВАНЕ НА ТОЗИ ВЪПРОС. СЛЕД ОБСЪЖДАНЕ НА ИНФОРМАЦИЯТА В КООРДИНАЦИОННИЯ СЪВЕТ /КС/ НА КНСБ ДА СЕ ПРЕДОСТАВИ НА ВЕЛИКОТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ И НА ПРАВИТЕЛСТВОТО.
2. КС НА КНСБ СЧИТА, ЧЕ В ИНТЕРЕС НА ПОЛИТИЧЕСКИЯ И СОЦИАЛНИЯ МИР Е ПРИЗНАВАНЕТО НА СЛЕДНИТЕ ПРИНЦИПНИ ПОЛОЖЕНИЯ:
А/ КНСБ Е ЮРИДИЧЕСКИ НАСЛЕДНИК, НО НЕ НОСИ ПОЛИТИЧЕСКА ОТГОВОРНОСТ ЗА ДЕЙСТВИЯТА НА БИВШИТЕ КАЗИОННИ ПРОФСЪЮЗИ;
Б/ ИМУЩЕСТВОТО, ПРИДОБИТО ОТ СИНДИКАТИТЕ ПРЕДИ И СЛЕД 9 СЕПТЕМВРИ 1944 ГОД. СЪС СРЕДСТВА ОТ ЧЛЕНСКИ ВНОС ИЛИ ДАРЕНИЯ, НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ ОБЕКТ НА СПОР И ПРЕТЕНЦИИ;
В/ СЛЕД 9 СЕПТЕМВРИ 1944 ГОД. ДЪРЖАВАТА Е ИЗЗЕЛА ИМУЩЕСТВО ЗА НАД 50 МЛН. ЛЕВА, КОЕТО ПОДЛЕЖИ НА БЕЗУСЛОВНО ВРЪЩАНЕ НА КНСБ;
Г/ ПРЕДОСТАВЕНОТО ОТ ДЪРЖАВАТА ИМУЩЕСТВО ВЪВ ВРЪЗКА С ИЗПЪЛНЕНИЕТО ОТ ПРОФСЪЮЗИТЕ НА ВЪЗЛОЖЕНИТЕ ИМ ОТ ДЪРЖАВАТА ФУНКЦИИ В РАЗМЕР НАД 200 МЛН.ЛЕВА Е ВЪРНАТО В ИЗПЪЛНЕНИЕ РЕШЕНИЯТА НА УЧРЕДИТЕЛНИЯ КОНГРЕС НА КНСБ И НА 88 ПОСТАНОВЛЕНИЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ.
3. КНСБ ПРЕДУПРЕЖДАВА, ЧЕ ОПИТИТЕ ЗА НАЛАГАНЕ НА ДРУГ ПОДХОД КЪМ СИНДИКАЛНОТО ИМУЩЕСТВО ЩЕ СЕ ОКАЖАТ ОСНОВАНИЕ ЗА ДЕНОНСИРАНЕ НА НАШЕТО УЧАСТИЕ В СПОРАЗУМЕНИЯТА ЗА ПОЛИТИЧЕСКИЯ И ЗА СОЦИАЛЕН МИР, А СЪЩО И ЗА ПРЕДПРИЕМАНЕТО НА САМОСТОЯТЕЛНИ ДЕЙСТВИЯ ЗА ЗАЩИТА НА НАШИТЕ ЧЛЕНОВЕ.
4. ИК НА КНСБ ДА ПРОДЪЛЖИ КОНТАКТИТЕ С КТ "ПОДКРЕПА" ВЪВ ВРЪЗКА СЪС СИНДИКАЛНОТО ИМУЩЕСТВО.
5. ЗА ПРОБЛЕМИТЕ ВЪВ ВРЪЗКА СЪС СИНДИКАЛНОТО ИМУЩЕСТВО ИК НА КНСБ ДА ИНФОРМИРА МЕЖДУНАРОДНИТЕ ПРОФСЪЮЗНИ ОРГАНИЗАЦИИ, ЕВРОПЕЙСКАТА КОНФЕДЕРАЦИЯ НА ПРОФСЪЮЗИТЕ И МЕЖДУНАРОДНАТА КОНФЕДЕРАЦИЯ НА СВОБОДНИТЕ ПРОФСЪЮЗИ, КАКТО И МЕЖДУНАРОДНАТА ОРГАНИЗАЦИЯ НА ТРУДА, КАТО ПРИ НУЖДА ПОТЪРСИ ТЯХНОТО СЪДЕЙСТВИЕ.
СОФИЯ, 16 АПРИЛ 1991 ГОД.
/ПРЕССЛУЖБА "КУРИЕР"/
* * *
СОФИЯ, 19 АПРИЛ - СЛЕДВА ПЪЛНИЯТ ТЕКСТ НА ПРЕДОСТАВЕНИЯ ЗА РАЗПРОСТРАНЕНИЕ УСТАВ /ЧАСТ ТРЕТА/ НА БЪЛГАРСКАТА БИЗНЕС ПАРТИЯ /ББП/, ПРИЕТ НА УЧРЕДИТЕЛНИЯ КОНГРЕС, ПРОВЕДЕН НА 13 ЯНУАРИ 1991 ГОДИНА В ГР.ВЕЛИКО ТЪРНОВО.
ЧЛЕН 6
ОРГАНИЗАЦИОННА СТРУКТУРА
/1/ ОРГАНИЗАЦИОННИТЕ СТРУКТУРИ НА БЪЛГАРСКАТА БИЗНЕС ПАРТИЯ СЕ ИЗГРАЖДАТ НА ТЕРИТОРИАЛЕН ПРИНЦИП. ТЕ СА:
1. МЕСТНИ ОРГАНИЗАЦИИ.
2. РЕГИОНАЛНИ ОРГАНИЗАЦИИ.
/2/ МЕСТНИТЕ И РЕГИОНАЛНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ НЯМАТ СТАТУТ НА ЮРИДИЧЕСКИ ЛИЦА.
/3/ ЗА РАЗВИТИЕ НА ХОРИЗОНТАЛНИТЕ ВРЪЗКИ НА ПАРТИЯТА МОГАТ ДА СЕ ИЗГРАЖДАТ КЛУБОВЕ.
/4/ ПРИ СЪЗДАВАНЕТО НА МЕСТНИТЕ И РЕГИОНАЛНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ ЧЛЕНОВЕТЕ НА ББП НЕ СА ОБВЪРЗАНИ С ПРЕДИШНО, НАСТОЯЩО И БЪДЕЩО АДМИНИСТРАТИВНО-ТЕРИТОРИАЛНО ДЕЛЕНИЕ НА СТРАНАТА.
ЧЛЕН 7
МЕСТНИ ОРГАНИЗАЦИИ
/1/ МЕСТНИ ОРГАНИЗАЦИИ НА ПАРТИЯТА СЕ ОБРАЗУВАТ ОТ НЕ ПО-МАЛКО ОТ 10 ДУШИ. РЕШЕНИЕТО ЗА УЧРЕДЯВАНЕ НА МЕСТНА ОРГАНИЗАЦИЯ СЕ ПРИЕМА НА ОБЩО СЪБРАНИЕ И ПОДЛЕЖИ НА УТВЪРЖДАВАНЕ ОТ ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ СЪВЕТ НА ПАРТИЯТА. ПРИ ОТКАЗ ЗА УТВЪРЖДАВАНЕ РЕШЕНИЕТО НА ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ СЪВЕТ СЕ ОБЖАЛВА ПРЕД КОНГРЕСА И ТОЙ ВЗЕМА РЕШЕНИЕ С ОБИКНОВЕНО МНОЗИНСТВО И ЯВНО ГЛАСУВАНЕ.
/2/ РЪКОВОДЕН ОРГАН НА МЕСТНАТА ОРГАНИЗАЦИЯ Е ОБЩОТО СЪБРАНИЕ, КОЕТО ИЗБИРА ЗА СРОК ОТ ДВЕ ГОДИНИ С ТАЙНО ГЛАСУВАНЕ И С ОБИКНОВЕНО МНОЗИНСТВО НА ПРИСЪСТВАЩИТЕ БЮРО. БЮРОТО СЕ СЪСТОИ ОТ ПРЕДСЕДАТЕЛ, СЕКРЕТАР, КАСИЕР И КОНТРОЛЬОР. ОБЩОТО СЪБРАНИЕ СЕ СВИКВА ОТ БЮРОТО ИЛИ ПО ИНИЦИАТИВА НА ЕДНА ЧЕТВЪРТ ОТ ЧЛЕНОВЕТЕ НА МЕСТНАТА ОРГАНИЗАЦИЯ НЕ ПО-РЯДКО ОТ ЕДИН ПЪТ НА ТРИ МЕСЕЦА.
/3/ ОБЩОТО СЪБРАНИЕ Е РЕДОВНО, АКО НА НЕГО ПРИСЪСТВАТ 50 НА СТО ПЛЮС ЕДИН ОТ ЧЛЕНОВЕТЕ.
/4/ ОБЩОТО СЪБРАНИЕ НА МЕСТНАТА ОРГАНИЗАЦИЯ:
1. РАЗГЛЕЖДА И РЕШАВА ВСИЧКИ ВЪПРОСИ НА ОРГАНИЗАЦИЯТА НА ПАРТИЯТА.
2. ПРЕДЛАГА КАНДИДАТИ ЗА РЪКОВОДНИТЕ ОРГАНИ НА ПАРТИЯТА, ЗА ОРГАНИТЕ НА ДЪРЖАВНАТА ВЛАСТ И УПРАВЛЕНИЕ И ОБСЪЖДА ТЯХНАТА ПЛАТФОРМА.
3. ОРГАНИЗИРА ПРЕДИЗБОРНИ КАМПАНИИ И ИЗДИГА КАНДИДАТУРИТЕ ЗА МЕСТНИ ОРГАНИ НА ДЪРЖАВНАТА ВЛАСТ И УПРАВЛЕНИЕ.
4. ОРГАНИЗИРА ПРОВЕЖДАНЕТО НА ДЕЙНОСТТА НА ПАРТИЯТА НА МЕСТНА ТЕРИТОРИЯ СЪОБРАЗНО РЕШЕНИЯТА НА КОНГРЕСА И ДРУГИТЕ РЪКОВОДНИ ОРГАНИ НА ПАРТИЯТА.
5. ЕДИН ПЪТ ГОДИШНО ИЗСЛУШВА ДОКЛАД НА БЮРОТО И КОНТРОЛЬОРА И ДАВА ОЦЕНКА ЗА ТЯХНАТА ПОЛИТИЧЕСКА И ОРГАНИЗАЦИОННА РАБОТА, КАКТО И ЗА ДЕЛОВИТЕ ИМ КАЧЕСТВА.
/4/ ЧЛЕНОВЕ НА ПАРТИЯТА МОГАТ ДА УЧРЕДЯТ МЕСТНА ОРГАНИЗАЦИЯ И В ЧУЖБИНА, АКО ТОВА НЕ ПРОТИВОРЕЧИ НА ЗАКОНОДАТЕЛСТВОТО НА СЪОТВЕТНАТА СТРАНА.
/5/ БЮДЖЕТЪТ НА МЕСТНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ СЕ ФОРМИРА ОТ ЧЛЕНСКИ ВНОС, ПОМОЩИ И ДАРЕНИЯ, КАКТО И ОТ ЦЕЛЕВО ОТПУСНАТИ СРЕДСТВА ОТ ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ СЪВЕТ.
ЧЛЕН 8
РЕГИОНАЛНИ ОРГАНИЗАЦИИ
/1/ РЕГИОНАЛНА ОРГАНИЗАЦИЯ СЕ СЪЗДАВА ОТ НАЙ-МАЛКО 10 МЕСТНИ ОРГАНИЗАЦИИ. НА ТЕРИТОРИЯТА НА ЕДНО НАСЕЛЕНО МЯСТО МОЖЕ ДА ИМА НАЙ-МНОГО ЕДНА РЕГИОНАЛНА ОРГАНИЗАЦИЯ.
/2/ АКО НА ОПРЕДЕЛЕНА ТЕРИТОРИЯ ИМА ПО-МАЛКО ОТ 10 МЕСТНИ ОРГАНИЗАЦИИ, ТЕ ДЕЙСТВАТ САМОСТОЯТЕЛНО, КАТО ПОДДЪРЖАТ ПОМЕЖДУ СИ ФУНКЦИОНАЛНИ КОНТАКТИ ЗА КООРДИНАЦИЯ И СИНХРОН НА ДЕЙСТВИЯТА.
/3/ МЕСТНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ ОТ ДАДЕН РАЙОН МОГАТ ДА ЧЛЕНУВАТ В РЕГИОНАЛНА ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪСЕДЕН РАЙОН ДО СЪЗДАВАНЕТО НА ПРЕДПОСТАВКИТЕ ПО АЛ.1 НА ТОЗИ ЧЛЕН.
/4/ ПО ИСКАНЕ НА 10 ИЛИ ПОВЕЧЕ МЕСТНИ ОРГАНИЗАЦИИ ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯТ СЪВЕТ НА ББП ОКАЗВА ОРГАНИЗАЦИОННА, МЕТОДОЛОГИЧНА И ФИНАНСОВА ПОМОЩ ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА РЕГИОНАЛНИ ОРГАНИЗАЦИИ.
/5/ ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯТ СЪВЕТ СЛЕДИ И ВОДИ ОТЧЕТНОСТ ЗА ЦЯЛАТА ОРГАНИЗАЦИОННА СТРУКТУРА НА ББП В СТРАНАТА И ДАВА ПРЕПОРЪКИ ЗА ДЕЙНОСТТА НА МЕСТНИТЕ И РЕГИОНАЛНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ.
ЧЛЕН 9
ОРГАНИЗАЦИОННА СТРУКТУРА И ПРИНЦИПИ НА РЕГИОНАЛНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ
/1/ ВИСШ ОРГАН НА РЕГИОНАЛНАТА ОРГАНИЗАЦИЯ Е РЕГИОНАЛНАТА ДЕЛЕГАТСКА КОНФЕРЕНЦИЯ /ОБЩОТО СЪБРАНИЕ/, КОЯТО СЕ ПРОВЕЖДА ВСЯКА ГОДИНА. НОРМИТЕ НА ПРЕДСТАВИТЕЛСТВО НА КОНФЕРЕНЦИЯТА СЕ ОПРЕДЕЛЯТ ОТ РЕГИОНАЛНИЯ СЪВЕТ НА ПАРТИЯТА. ДЕЛЕГАТИТЕ ЗАПАЗВАТ СВОИТЕ ПЪЛНОМОЩИЯ ДО СЛЕДВАЩАТА КОНФЕРЕНЦИЯ И ПРИ НЕОБХОДИМОСТ ПРОВЕЖДАТ ИЗВЪНРЕДНИ ЗАСЕДАНИЯ. РЕГИОНАЛНАТА КОНФЕРЕНЦИЯ СЕ СВИКВА ОТ РЕГИОНАЛНИЯ СЪВЕТ НА ПАРТИЯТА ИЛИ ПО ИНИЦИАТИВА НА ЕДНА ЧЕТВЪРТ ОТ МЕСТНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ, ВЛИЗАЩИ В СЪСТАВА НА РЕГИОНАЛНАТА ОРГАНИЗАЦИЯ.
/2/ РЕГИОНАЛНАТА ДЕЛЕГАТСКА КОНФЕРЕНЦИЯ Е РЕДОВНА, АКО НА НЕЯ ПРИСЪСТВАТ ПРЕДСТАВИТЕЛИ /ДЕЛЕГАТИ/ НА НАЙ-МАЛКО 50 ПРОЦЕНТА ПЛЮС ЕДНА ОТ СЪСТАВНИТЕ МЕСТНИ ОРГАНИЗАЦИИ.
/3/ РЕГИОНАЛНАТА КОНФЕРЕНЦИЯ:
1. ОПРЕДЕЛЯ ОСНОВНИТЕ НАСОКИ ЗА ПОЛИТИЧЕСКАТА ДЕЙНОСТ И РАБОТА НА МЕСТНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ В РАЙОНА.
2. УТВЪРЖДАВА ПРЕДИЗБОРНАТА ПЛАТФОРМА НА КАНДИДАТИТЕ ОТ РАЙОНА И ОБСЪЖДА ИНИЦИАТИВИТЕ НА РЕГИОНАЛНАТА ОРГАНИЗАЦИЯ НА ПАРТИЯТА.
3. ИЗБИРА ЗА СРОК ОТ ДВЕ ГОДИНИ С ТАЙНО ГЛАСУВАНЕ И ОБИКНОВЕНО МНОЗИНСТВО НА ПРИСЪСТВАЩИТЕ СЪВЕТ НА РЕГИОНАЛНАТА ОРГАНИЗАЦИЯ И КОНТРОЛЕН СЪВЕТ.
4. ОДОБРЯВА БЮДЖЕТА И ЩАТА НА РЕГИОНАЛНАТА ОРГАНИЗАЦИЯ НА ПАРТИЯТА.
5. ИЗДИГА КАНДИДАТУРИТЕ ЗА ПРЕДСТАВИТЕЛИ В ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ СЪВЕТ И В СЪОТВЕТНИТЕ МЕСТНИ ОРГАНИ НА УПРАВЛЕНИЕ И ПРЕДЛАГА НА ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ СЪВЕТ НА ПАРТИЯТА КАНДИДАТУРА ЗА НАРОДНИ ПРЕДСТАВИТЕЛИ.
/4/ РЕГИОНАЛНИЯТ СЪВЕТ:
1. ОСЪЩЕСТВЯВА ОБЩОТО ПОЛИТИЧЕСКО РЪКОВОДСТВО НА МЕСТНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ В РАЙОНА И ОСИГУРЯВА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА РЕШЕНИЯТА НА РЕГИОНАЛНАТА КОНФЕРЕНЦИЯ. СЪВЕТЪТ ИЗБИРА С ТАЙНО ГЛАСУВАНЕ И ОБИКНОВЕНО МНОЗИНСТВО ОТ ВСИЧКИ НЕГОВИ ЧЛЕНОВЕ ПРЕДСЕДАТЕЛ И СЕКРЕТАР НА РЕГИОНАЛНАТА ОРГАНИЗАЦИЯ.
2. ПОДПОМАГА ДЕЙНОСТТА НА МЕСТНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ.
3. ОРГАНИЗИРА РАЗПРОСТРАНЕНИЕТО НА ПЕЧАТНИТЕ ИЗДАНИЯ НА ПАРТИЯТА.
4. УРЕЖДА РАЗНОГЛАСИЯ И СПОРНИ ВЪПРОСИ МЕЖДУ МЕСТНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ.
5. ОРГАНИЗИРА ПОЛИТИЧЕСКИ ИНИЦИАТИВИ, СЪБРАНИЯ И МИТИНГИ В РАЙОНА.
6. ОРГАНИЗИРА И ОСЪЩЕСТВЯВА КОНТАКТИ С МЕСТНИТЕ ВЛАСТИ, ПОЛИТИЧЕСКИ ОРГАНИЗАЦИИ И СИНДИКАЛНИ ДВИЖЕНИЯ.
/5/ ПРЕДСЕДАТЕЛЯТ НА РЕГИОНАЛНАТА ОРГАНИЗАЦИЯ ОСЪЩЕСТВЯВА ВСИЧКИ ФУНКЦИИ НА НЕЙНОТО ОПЕРАТИВНО РЪКОВОДСТВО И СЪЩЕВРЕМЕННО РЪКОВОДИ РАБОТАТА НА РЕГИОНАЛНИЯ КООРДИНАЦИОНЕН СЪВЕТ.
/6/ КОНТРОЛНИЯТ СЪВЕТ СЕ СЪСТОИ ОТ 3-МА ЧЛЕНОВЕ, ИЗБРАНИ ОТ РЕГИОНАЛНАТА КОНФЕРЕНЦИЯ С МАНДАТ ОТ 2 ГОДИНИ. КОНТРОЛНИЯТ СЪВЕТ:
1. СЛЕДИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА РЕШЕНИЯТА НА РЕГИОНАЛНАТА КОНФЕРЕНЦИЯ, ПРОВЕРЯВА ФИНАНСОВОТО СЪСТОЯНИЕ НА РЕГИОНАЛНАТА ОРГАНИЗАЦИЯ, СЛЕДИ ЗА ОПАЗВАНЕТО НА ИМУЩЕСТВОТО И МОЖЕ ДА ПРАВИ ПРЕДЛОЖЕНИЕ ПРЕД РЕГИОНАЛНИЯ СЪВЕТ И ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ СЪВЕТ НА ПАРТИЯТА.
2. ОТЧИТА ДЕЙНОСТТА СИ ПРЕД РЕГИОНАЛНАТА КОНФЕРЕНЦИЯ.
3. ЧЛЕНОВЕТЕ НА КОНТРОЛНИЯ СЪВЕТ ИЗБИРАТ ПРЕДСЕДАТЕЛ, КОЙТО ПРИСЪСТВА НА ЗАСЕДАНИЯТА НА РЕГИОНАЛНИЯ СЪВЕТ С ПРАВО НА СЪВЕЩАТЕЛЕН ГЛАС. ПРЕДСЕДАТЕЛЯТ НА КОНТРОЛНИЯ СЪВЕТ МОЖЕ ДА УПЪЛНОМОЩИ ДРУГ ЧЛЕН ЗА УЧАСТИЕ В ЗАСЕДАНИЯТА.
/7/ БЮДЖЕТЪТ НА РЕГИОНАЛНАТА ОРГАНИЗАЦИЯ СЕ ФОРМИРА ОТ ОТЧИСЛЕНИЯ В РАЗМЕР НА 10 ПРОЦЕНТА ОТ ПРИХОДИТЕ НА СЪСТАВНИТЕ МЕСТНИ ОРГАНИЗАЦИИ, ОТ ПОМОЩИ И ДАРЕНИЯ, КАКТО И ОТ ЦЕЛЕВО ОТПУСНАТИ СРЕДСТВА ОТ ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ СЪВЕТ.
ЧЛЕН 10
РЪКОВОДНИ ЦЕНТРАЛНИ ОРГАНИ
РЪКОВОДНИ ЦЕНТРАЛНИ ОРГАНИ НА БЪЛГАРСКАТА БИЗНЕС ПАРТИЯ СА:
1. КОНГРЕСЪТ
2. НАЦИОНАЛЕН СЪВЕТ
3. ИЗПЪЛНИТЕЛЕН СЪВЕТ
4. СЕКРЕТАРИАТ
5. ПРЕДСЕДАТЕЛ
6. КОНТРОЛЕН СЪВЕТ.
/ПРЕССЛУЖБА "КУРИЕР"/
* * *
СОФИЯ, 19 АПРИЛ - СЛЕДВА ПЪЛНИЯТ ТЕКСТ НА ПРЕДОСТАВЕНАТА ЗА РАЗПРОСТРАНЕНИЕ ПРОГРАМНА ДЕКЛАРАЦИЯ /ЧАСТ ТРЕТА - ПОСЛЕДНА/ НА РАБОТНИЧЕСКОТО ОБЩЕСТВЕНО ДВИЖЕНИЕ. ДОКУМЕНТЪТ Е ПРИЕТ НА УЧРЕДИТЕЛНАТА КОНФЕРЕНЦИЯ НА ДВИЖЕНИЕТО, СЪСТОЯЛА СЕ НА 14 АПРИЛ 1991 Г.
- ЗА РАБОТАТА НА ПРАВИТЕЛСТВОТО:
НИЕ ОДОБРЯВАМЕ РЕШИТЕЛНИТЕ МЕРКИ ЗА ПРЕМИНАВАНЕ КЪМ ПАЗАРНА ИКОНОМИКА, НО ИЗРАЗЯВАМЕ УЧУДВАНЕ ОТ НАЧИНА, ПО КОЙТО СЕ ОСЪЩЕСТВЯВАТ. СПОРЕД НАС ПАЗАР ПРИ НАЛИЧИЕТО НА МНОГОБРОЙНИ И МОЩНИ МОНОПОЛНИ СТРУКТУРИ НЕ Е ВЪЗМОЖЕН.
В ТОВА ОТНОШЕНИЕ СЕ ПРОЯВЯВА ИЗВЕСТНА ДВОЙСТВЕНОСТ В ДЕЙСТВИЯТА НА ПРАВИТЕЛСТВОТО. ОТ ЕДНА СТРАНА, ДЕКЛАРАТИВНО СЕ ОТРИЧАТ МОНОПОЛИТЕ, А ОТ ДРУГА - ОХОТНО СЕ ПРИЕМАТ ОГРОМНИТЕ ПЕЧАЛБИ ЗА ДЪРЖАВАТА, ОСИГУРЕНИ ОТ СЪЩИТЕ ТЕЗИ МОНОПОЛИ. СЪЩОТО ДВУЛИЧИЕ СЕ ЗАБЕЛЯЗВА И В ОТНОШЕНИЕТО НА ПРАВИТЕЛСТВОТО КЪМ СПЕКУЛАТИВНИТЕ ПЕЧАЛБИ. ИЗВЪРШВАТ СЕ МАСИРАНИ АТАКИ СРЕЩУ ИНДИВИДУАЛНИТЕ СПЕКУЛАНТИ, КОИТО РЕАЛИЗИРАТ ПЕЧАЛБИ ОТ НЯКОЛКО ДЕСЕТКИ ДО НЯКОЛКО СТОТИЦИ ЛЕВА, А СЪЩЕВРЕМЕННО ПРАВИТЕЛСТВОТО СЕ ПРАВИ, ЧЕ НЕ ЗАБЕЛЯЗВА СПЕКУЛАТИВНИТЕ ДЕЙСТВИЯ НА СТОПАНСКИТЕ РЪКОВОДИТЕЛИ-МОНОПОЛИСТИ, ДЕЙСТВИЯ, КОИТО НОСЯТ МИЛИОНИ ПЕЧАЛБИ.
НАЙ-ОБЩО КАЗАНО, ПРАВИТЕЛСТВОТО КАТО ПРЕДСТАВИТЕЛНА ИНСТИТУЦИЯ НА ДЪРЖАВАТА, СЪЗНАТЕЛНО ИЛИ НЕ, НЕГЛАСНО ЗАЩИТАВА МОНОПОЛНИТЕ ДЪРЖАВНИ ПРАВА И ВЪЗМОЖНОСТИ, ВЪПРЕКИ МНОГОКРАТНИТЕ СИ ИЗЯВЛЕНИЯ С ТОЧНО ОБРАТНА НАСОЧЕНОСТ! СПОРЕД НАС С ТЕЗИ СИ ДЕЙСТВИЯ СЕГАШНОТО ПРАВИТЕЛСТВО ДЕМОНСТРИРА ЕДНА ПРИЕМСТВЕНОСТ НА МЕТОДИТЕ НА ДОСЕГАШНИТЕ ДЪРЖАВНИ РЪКОВОДСТВА ДА ГОВОРЯТ ЕДНО, А ДА ВЪРШАТ ДРУГО! СЪЩЕВРЕМЕННО НЯКОИ ЧЛЕНОВЕ НА ПРАВИТЕЛСТВЕНИЯ ЕКИП ОТХВЪРЛЯТ ИДЕИТЕ ЗА СРАВНИТЕЛНО ЕДНАКВИ ВЪЗМОЖНОСТИ НА СТАРТА КЪМ НОВА ИКОНОМИЧЕСКА СИСТЕМА, НАРИЧАЙКИ ГИ ЛЕВИЧАРСКИ. НАШЕТО МНЕНИЕ Е, ЧЕ ТОВА Е НАЙ-ЧИСТА ПРОБА ПОПУЛИЗЪМ, ТЪРСЕЩ АУДИТОРИЯ НАЙ-ВЕЧЕ СРЕД ОНЕЗИ, ЧИИТО ПРОФЕСИИ НЕ СА СВЪРЗАНИ С МАТЕРИАЛНОТО ПРОИЗВОДСТВО. В ЕДНО НОРМАЛНО ДЕМОКРАТИЧНО ОБЩЕСТВО, КЪДЕТО СЪДБАТА НА ВСЕКИ СЕ ОПРЕДЕЛЯ ОТ ЛИЧНИТЕ МУ КАЧЕСТВА И ВЪЗМОЖНОСТИ, ЖЕЛАНИЯ ЗА РАВЕН СТАРТ В ОБЛАСТТА НА ПРИВАТИЗАЦИЯТА НАИСТИНА БИХА ЗВУЧАЛИ АБСУРДНО. В НАШИЯ СЛУЧАЙ ОБАЧЕ, КОГАТО ИНДИВИДУАЛНИ ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ЗАБОГАТЯВАНЕ ПОЧТИ НЕ СЪЩЕСТВУВАХА /РАЗБИРА СЕ, ЗА ОБИКНОВЕНИЯ ЧОВЕК/ ЗАРАДИ МОНОПОЛНАТА ДЬРЖАВНА СОБСТВЕНОСТ, ДА СЕ ОТХВЪРЛЯ ЕДНО ЖЕЛАНИЕ ЗА ЛИЧЕН ШАНС НА СТАРТА Е СТАНОВИЩЕ НАЙ-МАЛКОТО НЕМОРАЛНО И НЕЕТИЧНО СПРЯМО ТЕЗИ, КОИТО ПРЕЗ ЦЕЛИЯ СИ ТРУДОВ ПЪТ СА БИЛИ ОРГАНИЗИРАНО ОГРАБВАНИ ОТ ДЪРЖАВАТА! НИЕ ПРИЗОВАВАМЕ ВСИЧКИ, ОТ КОИТО ЗАВИСИ ВЗЕМАНЕТО НА РЕШЕНИЯ С КАРДИНАЛНО ЗНАЧЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВОТО, ДА СЕ ПОСТАВЯТ ЗА МИГ НА МЯСТОТО НА ТЕЗИ, ЧИЯТО СЪДБА ЩЕ ЗАВИСИ ПРЯКО ОТ ПРАВИЛНОСТТА НА. ВЪПРОСНИТЕ РЕШЕНИЯ!
- В ОБЛАСТТА НА ВЪНШНАТА ПОЛИТИКА:
НИЕ ОДОБРЯВАМЕ ВСИЧКИ НАЧИНАНИЯ, ЧИЯТО ЦЕЛ Е НАШЕТО ИНТЕГРИРАНЕ В ЕВРОПЕЙСКИТЕ И СВЕТОВНИТЕ ОБЩНОСТИ! ДЪЛГОГОДИШНАТА ИЗОЛАЦИЯ НА ЕДНА ДЪРЖАВА С ХИЛЯДА И ТРИСТА ГОДИНИ ИСТОРИЯ ВЕЧЕ СВЪРШВА! МНОГО ГОЛЯМА Е ПОЛЗАТА В ТОВА НАПРАВЛЕНИЕ ОТ ПОСЕЩЕНИЯТА НА ПРЕЗИДЕНТА В НАЙ-РАЗВИТИТЕ ЗАПАДНИ СТРАНИ ЗА ЕДИН КРАТЪК ПЕРИОД. УБЕДЕНИ СМЕ, ЧЕ ПРОСПЕРИТЕТЪТ НА БЪЛГАРИЯ Е СВЪРЗАН С НАЧИНА, ПО КОЙТО НИ ВЪЗПРИЕМАТ НА МЕЖДУНАРОДНОТО ПОЛЕ ИМЕННО ТЕЗИ ДЪРЖАВИ. ОТ ДРУГА СТРАНА, ПО НАШЕ МНЕНИЕ ТРЯБВА ДА ПРОДЪЛЖИМ ДА ИЗПОЛЗВАМЕ ВЕЧЕ СЪЗДАДЕНИТЕ КОНТАКТИ С ОГРОМНАТА СУРОВИННА БАЗА НА СЪВЕТСКИЯ СЪЮЗ С ЯСНОТО СЪЗНАНИЕ, ЧЕ НА ИЗКЛЮЧИТЕЛНО БЕДНИЯ СЪВЕТСКИ ПАЗАР НАШИТЕ СТОКИ ИМАТ ЗАСЕГА НАЙ-ДОБРИ ВЪЗМОЖНОСТИ. КОНТАКТИТЕ НИ СЛЕДВА ДА БЪДАТ ГЪВКАВИ И ОПРЕДЕЛЯЩОТО В ТЯХ ДА БЪДЕ ДОБРАТА ИКОНОМИЧЕСКА ИЗГОДА!
- ЩЕ СЕ СПРЕМ МАКАР И БЕГЛО НА ВЪПРОСИТЕ ЗА СЪТРУДНИЧЕСТВОТО С ДРУГИ ОБЩЕСТВЕНИ ФОРМАЦИИ, КОИТО БИХА ПРОЯВИЛИ ЖЕЛАНИЕ ЗА ТОВА. НА ПЪРВО МЯСТО СРЕД ОРГАНИЗАЦИИТЕ, С КОИТО ЩЕ СИ СЪТРУДНИЧИМ, СТИГА ДА ПОЖЕЛАЯТ, НИЕ ПОСТАВЯМЕ СИНДИКАТИТЕ, ТЪЙ КАТО НАШИТЕ ДЕЙНОСТИ СА НАЙ-БЛИЗКИ ПО СВОЯТА СЪЩНОСТ. ОТНОВО ПОДЧЕРТАВАМЕ, ЧЕ НАШИТЕ СЪМИШЛЕНИЦИ МОГАТ И Е ЖЕЛАТЕЛНО ДА БЪДАТ И СИНДИКАЛНИ ЧЛЕНОВЕ, ТЪЙ КАТО В ОБЛАСТТА НА СОЦИАЛНИТЕ ПРИДОБИВКИ НИЕ НЯМА ДА ИМАМЕ НИКАКВИ ВЪЗМОЖНОСТИ. С ПОЛИТИЧЕСКИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ МОЖЕМ ДА СЪТРУДНИЧИМ, ПРИ УСЛОВИЕ ЧЕ ПРИЕМАТ ПРИНЦИПИТЕ, КОИТО ЗАЩИТАВАМЕ, И БЕЗКОРИСТНО НИ ПРЕДЛАГАТ СВОИТЕ ВИЖДАНИЯ ПО ПРОБЛЕМИТЕ НА НАШЕТО СЪСЛОВИЕ. ЯСНО РАЗБИРАМЕ, ЧЕ МНОЗИНА НЕУСПЕЛИ ПОЛИТИЦИ ОТ НАЙ-РАЗЛИЧЕН МАЩАБ ЩЕ СЕ ОПИТАТ ДА МИМИКРИРАТ В НАШЕТО ДВИЖЕНИЕ, НО ЩЕ НАПРАВИМ ВСИЧКО ВЪЗМОЖНО ДА СЕ ОПАЗИМ ОТ ТАКИВА "СЪМИШЛЕНИЦИ".
В ЗАКЛЮЧИТЕЛНАТА ЧАСТ НА ДЕКЛАРАЦИЯТА НИ ЖЕЛАЕМ ДА ЗАЯВИМ, ЧЕ ВЪПРЕКИ ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ТЕЖКОТО ПОЛОЖЕНИЕ, В КОЕТО Е ИЗПАДНАЛА СТРАНАТА НИ, НИЕ СМЕ УМЕРЕНИ ОПТИМИСТИ! УМЕРЕНИ ЗА ТОВА, ЗАЩОТО ПРОСПЕРИТЕТЪТ, КОЙТО ВСИЧКИ ЖЕЛАЕМ, НЯМА ДА ДОЙДЕ НИТО БЪРЗО, НИТО ПЪК ЛЕСНО! ОПТИМИСТИ ПЪК СМЕ, ЗАЩОТО ИМА НЕЩА, НА КОИТО МОЖЕМ ДА СЕ ОПРЕМ!
ОСНОВНАТА ОПОРНА ТОЧКА, С ПОМОЩТА НА КОЯТО МОЖЕМ ДА ПОВДИГНЕМ РУХНАЛАТА НИ СТРАНА, Е ТРУДОЛЮБИЕТО, ДЪЛБОКО КОДИРАНО В НАРОДА НИ! ТО И НАЙ-ВЕЧЕ ТО ЩЕ НАПРАВИ ВЪЗМОЖЕН НАПРЕДЪК! ДОСТАТЪЧНО Е ВСЕКИ ДА ОСЪЗНАЕ НЕОБХОДИМОСТТА ОТ СОБСТВЕНИЯ СИ ТРУД - НЕОБХОДИМОСТ, ОСИГУРЯВАЩА ЛИЧНОТО МУ СЪЩЕСТВУВАНЕ И БЪРЗОТО ВЪЗДИГАНЕ НА БЪЛГАРИЯ!
ВТОРИЯТ СПОРЕД НАС БЛАГОПРИЯТЕН МОМЕНТ, ДАВАЩ ОСНОВАНИЕ ЗА ОПТИМИЗЪМ, Е МАЛКАТА НИ ТЕРИТОРИЯ И НЕГОЛЕМИЯТ НИ БРОЙ КАТО НАРОД!
ПРОБЛЕМИТЕ НА 8-9 МИЛИОНА ДУШИ СА ЛЕСНО РЕШИМИ ЗА СВЕТОВНАТА ОБЩНОСТ, СТИГА ДА СЕ ПРИЕМАТ С НЕОБХОДИМАТА ДОБРОНАМЕРЕНОСТ.
- ИЗКЛЮЧИТЕЛНО НИСКАТА ЦЕНА НА РАБОТНАТА РЪКА У НАС СПРЯМО СВЕТОВНИТЕ СТАНДАРТИ, ГОЛЕМИЯТ БРОЙ ПРЕДПРИЯТИЯ С НЕЕФЕКТИВНИ ПРОИЗВОДСТВА, КОИТО СЪС СРАВНИТЕЛНО МАЛКИ КАПИТАЛОВЛОЖЕНИЯ МОГАТ ДА ПРОМЕНЯТ ПРОФИЛА СИ, И НАЙ-ВЕЧЕ ЕДИН ДОБЪР И БЪРЗО ПРИЕТ ЗАКОН ЗА ЧУЖДЕСТРАННИТЕ ИНВЕСТИЦИИ СА ДОСТА ПРИВЛЕКАТЕЛНА ПЕРСПЕКТИВА ЗА МЕЖДУНАРОДНИЯ БИЗНЕС. ЕТО ОЩЕ ЕДИН МОТИВ ЗА НАШИЯ ОПТИМИЗЪМ.
ДЕМОНСТРИРАНАТА ДОБРОЖЕЛАТЕЛНОСТ НА ВИСОКОРАЗВИТИТЕ ДЪРЖАВИ, С КОЯТО ПОСРЕЩАТ ПЪРВИТЕ НИ СТЪПКИ ПО ПЪТЯ НА ДЕМОКРАЦИЯТА, И ГОТОВНОСТТА ДА НИ ПОМАГАТ СА ФАКТИ, КОИТО ПОДКРЕПЯТ ВСИЧКО КАЗАНО ПО-ГОРЕ.
НАКРАЯ ИСКАМЕ ДА ПОДЧЕРТАЕМ, ЧЕ СМЯНАТА НА СИСТЕМАТА, ТРУДНАТА И ДЪЛГА БОРБА Е ОБЩОНАРОДНО ДЕЛО, КОЕТО ВСЕКИ СЛЕДВА ДА ПРИЕМЕ КАТО ПАТРИОТИЧЕН ДЪЛГ И ЛИЧНА ОТГОВОРНОСТ ЗА СЪДБАТА НА РОДИНАТА НИ! НАШЕТО ДВИЖЕНИЕ СЪС СКРОМНИТЕ СИ ВЪЗМОЖНОСТИ ЩЕ СЕ ОПИТА ДОСТОЙНО ДА УЧАСТВА В ТОЗИ ПРОЦЕС! ЩЕ РАЗЧИТАМЕ НА ПОДДРЪЖКАТА НА ЦЯЛОТО РАБОТНИЧЕСКО СЪСЛОВИЕ!
ДА НИ ПОМАГА БОГ!
СОФИЯ, 28 МАРТ 1991 Г. /ПРЕССЛУЖБА "КУРИЕР"/
РЪКОВОДИТЕЛ НА ПРЕССЛУЖБА "КУРИЕР": СТЕФАН ГОСПОДИНОВ
РЕДАКТОР: НИНА ГАВРИЛОВА
12:36:20 19-04-1991