София, 25 октомври 1996 година
Брой 124 (1679)
София, 25 октомври - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ПРЕДИЗБОРНА ПРОГРАМА /ЧАСТ ПЪРВА/ "ЗА СИЛНА И НЕДЕЛИМА БЪЛГАРИЯ" НА КАНДИДАТА ЗА ПРЕЗИДЕНТ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЖОРЖ ГАНЧЕВ, ИЗДИГНАТ ОТ БЪЛГАРСКИЯ БИЗНЕС БЛОК
ВЪВЕДЕНИЕ
Жорж Ганчев участва в изборите за държавен глава на Република България с конкретна платформа в рамките на сега действащата конституция.
Кандидатът на Българския бизнес блок /БББ/ отговаря на обществените очаквания за силен президент и обединител на нацията в условията на тежка криза и политическа конфронтация в страната.
Двойката Жорж Ганчев - Арлин Антонов е нужна на България, защото притежава:
- силна политическа воля;
- програма за ефективна координация на институциите на властта;
- надпартийна позиция в ожесточения политически спор на България.
Политическият живот на страната се нуждае от актуализация!
Бъдещият български президент трябва да обърне погледите на българските политици към отговорностите на днешния ден, към бъдещето на нацията.
Вечният спор за миналото и братоубийствената конфронтация правят българския двуполюсен модел непродуктивен и ненужен за страната.
Отблъснати от омразата, изоставени от управници, младите хора на България не отиват до урните!
Те не виждат бъдещето си в Родината.
Със своята програма за образование, работни места и жилища Жорж Ганчев става гарант за реализация на младите в България!
Всяко поколение има своето място и роля в обществото. Трудът и построеното от нашите родители, от нашите баби и дядовци заслужават нашия поклон и дълбоко уважение!
Ние разбираме тяхната болка от разрухата в страната, разбираме очакването им за ЗАКОННОСТ И РЕД.
Но достойният живот на възрастните не трябва да е в конфликт с бъдещето на младите.
Те, младите хора, младите семейства са бъдещето на България!
Вашето право на глас, млади хора, е вашето право на бъдеще.
Вашият глас е вашето право да търсите отговорност от управниците на страната.
Вашият глас ще трасира вашето бъдеще - бъдещето на България!
Платформата на Жорж Ганчев за силна и неделима България е програма за обединение на нацията, политическите партии и институциите в името на националните цели и идеали.
За изграждането на силна българска държавност основни приоритети са:
- приемане на доктрина за националната сигурност и отбраната на страната;
- създаване на боеспособна и професионална армия;
- активна и независима външна политика;
- координация на институциите за решителен удар срещу престъпността и корупцията в страната.
Професионалната подготовка и опитът на Арлин Антонов в редовете на Българската армия и като директор на Националната служба за сигурност са гаранция за въвеждане на законност и ред в страната.
НАЦИОНАЛНА СИГУРНОСТ И ОТБРАНА
Като кандидат за президент на България съм длъжен да ви запозная с някои от проблемите на националната ни сигурност - едно от основните правомощия на държавния глава според конституцията. Вече седем години питам защо няма съгласувана доктрина за националната сигурност и отбраната на страната и никой не ми отговаря. Още няма ясно формулирана национална идея, нито национален идеал?!? Тогава по какво да се равняват младите хора в България и по кого?
Защо няма законов баланс между министъра и Генералния щаб? Ако утре управляващата партия е друга - сблъсъкът е повече от вероятен. Кому е нужно такова противопоставяне? Защо купуваме компютри за 9 милиона марки за системата на министерството, докато войниците гладуват? Колко средства се харчат за международната дейност на Министерството на отбраната и нужни ли са те?
В момента във всеки корпус на армията ни има вопиюща нужда от елитни части. На фона на беднотията, инерцията и безверието има много кадърни млади българи, които са доказали неведнъж своите възможности. Тези мъже искат и могат да бъдат сред най-добрите в света. Армията е длъжна да им предостави възможност за развитие!? Още нямаме удачна тренировъчно-техническа база и методика на модерно елитно обучение! Кой кара първите ни воини да чакат? И докога?
Защо с години не се модернизира старата ни генерация самолети, вертолети и танкове? Последните не могат да улучат и небостъргач нощем! А имаме военни заводи и супермозъци, които могат да реагират с наши средства и вносни апарати веднага да модернизираме поне танковете Т-72. Израел ни предложи кредит, оборудване и обучение на нашите хора. Кой провали този проект? Кога в армията ще имаме стриктно професионални, а не шуробаджанашки отношения? Кога ще дойде денят, когато само командир на бойна бригада ще стига до високия щаб? И то със задължителна ротация строй - щаб - строй! Питам - докога ще търпим чиновниците?
За наш срам войските ни все още са разположени по схемата на бившия Варшавски договор! На западната и най-вече на румънската граница почти всичко е оголено. В случай на беда кой ще отговаря за това?
Незапълнени са стотици места за взводни командири, а не допускаме да се назначат старшините и сержантите с образование и 10-годишна служба. Защо? Липсват артилеристи, военните училища пустеят... Кой има полза?
Кой може да отрече отбранителната ни промишленост като основен компонент за националната ни сигурност? Защо още няма министерство на военната промишленост? Толкова ли е маловажна тя? Консултативният съвет при президента трябва да координира според конституцията всички институции, които имат отношение към отбранителната промишленост! Защо се дреме вече седма година??? Какво са правили господата досега?
Всяко ново правителство се упражнява минимум 2 години да управлява държавата. А задължение на президента е да съдейства за подготовката на надпартийни професионалисти в целия държавен апарат, преди те да дойдат на власт.
Президентът трябва да отговаря за координацията на всички разузнавателни служби чрез Консултативния съвет по национална сигурност, а не да му режат пълномощията всякакви политически опортюнисти! Парламентът трябва незабавно да приеме доктрината за национална сигурност, вместо народните избраници да се дърлят за щяло и нещяло! Всички спорове за европейска интеграция и регионална сигурност без доктрина за сигурността и отбраната са безпредметни!
СЕЛСКО СТОПАНСТВО
Още помним, че не друг, а нашите деди учеха Европа на градинарство. Много от тях оставиха светла диря в Австрия, Унгария, Чехия и Полша. Техни деца и внуци са още там и предават опита си. В предвоенната 1939 г. не Гърция или Турция, а ние, българите, бяхме втори в европейската класация на брутен земеделски продукт на глава от населението. Независимо от често насилствените методи за коопериране в ТКЗС след 1950 г. няма честен човек в България, който да не признае, че и много успехи бяха постигнати. Не само в напояването и механизацията на селското ни стопанство - в модерното животновъдство и научното развитие, във винарството и овощарството и в търговията, която ни направи конкурентоспособни в много държави. Вярно е, че стриктно копиране на съветския колхозен опит уби у селския ни труженик чувството за собственост, лична гордост и отговорност. Много бяха превърнати в наемни работници, но земята така и не бе национализирана както в Русия. Сегашното разграбване, разкъсване и изоставяне на земята ведно с всичко построено върху нея е погром, незапомнен в цялата ни история.
158 000 крави бяха изнесени зад граница или изклани още през 1992 година. А овцете и свинете майки! Сега фуражната криза ги довършва окончателно, 42% от цялата ни обработваема земя да буренясва в края на XX век? Къде го има това? Бог ще ни накаже! Сигурен съм. Хан Омуртаг казва, че животът на човека се оценява от това какво е построил, а не какво е разрушил! Светът отколе дотира земеделието, а ние му обърнахме гръб. Господа управляващи, субсидирайте поне черния хляб до една достъпна цена, за да могат хората да оцелеят в кризата! И най-малките печеливши стопанства в Европа започват от 800 декара нагоре. На фона на нашата ликвидаторска страст, подшушната от чужбина, ние се стремим да разпокъсваме нашите нивички. Хората навън торят по модерен начин, от въздуха. На лизинг с право на преференциално закупуване на тях им се предлага селскостопанска техника. Използват активни международни програми и обмен. Търсенето и предлагането, тоест пазарът обуславя всички планове и действия на фермера и модерно кооперираните собственици. Информация за международните цени и кредитната конюнктура редовно стига до тях и им помага да се ориентират.
А у нас светицата на къра и онзи с големите лапи треперят пред рекетьора, който изкупува заработения с пот и кръв продукт по цени, определени от бездушни чиновници или бандити и спекуланти.
Държавата не осигурява елементарна защита на тези, които хем плащат данъци, хем изхранват нацията. У нас те са като забравени сирачета, които нямат никаква сериозна опора срещу дъмпинговия внос отвън! Не е ли позор да купуваме скъпи ябълки, череши, ягоди, сливи и грозде от Гърция? Не е ли срам житната съкровищница - Златна Добруджа, да бъде в криза? Не ми се говори за братята българомохамедани в планинските и предпланинските райони. За седем години кокорбашиите от БСП, СДС и ДПС убиха поминъка им с обещания. Говоря за тютюна, промишлените цехове и животновъдството в тези райони.
Така и не пристигна гръмко афишираният от Ахмед Доган нисколихвен кредит от Турция от 250 млн. USD, за да разкрие работни места. В Израел, където Бог им даде пясъци и пустиня евреите направиха градина, а ние в градината - пустиня. Когато ни бяха дадени най-хубавите долини, планини, целина, Дунава, Черно море, четири сезона, най-добрата географска ширина и най-жилавия народ на планетата. Срам и позор!
Как стана така, че загубихме работните си навици и пестеливостта - тъй ярко описана от Захари Стоянов? Къде са българският дух и достойнство? Къде е силното водачество? Как тръгнахме брат срещу брата и за толкова късо време разпиляхме - да, разпиляхме насъбраното?
Кой разстла националната депресия и върху най-силния ген - този на българския селянин? Каква генерация ще се роди да го замести? Ще бъдат ли идните поколения тъй скромни и най-вече тъй себеотрицателни като него? Ще обърнат ли гръб на светските суети, за да я има България? Моля се Богу!
ЗЕМЕДЕЛИЕ
Незабележимо за някои кризата в българското земеделие започна преди повече от 15 лазарника. Годишните инвестиции тогава се изравниха с тези на амортизационните отчисления. Тоест инвестициите станаха по-малки от необходимото. Оттам започна и бавният път надолу.
Голяма част от земеделските продукти се произвеждаха на загуба. Държавата дотираше, чрез редовното си производство осигуряваше хранителния и експортния баланс. Хранително-вкусовата промишленост работеше при добри показатели. Промяната през 89-а ни поднесе paдикални трусове в икономическите механизми. За жалост земеделието пострада най-тежко.
В така наречената квазиреформа и в част от законодателната дейност започна да прозира политическо отношение. Едно е да се върне земята в най кратък срок, друго е чрез ликвидация да се върви към разрушение. Земеделското ни производство спадна 2-3 пъти, вместо да бъде приоритет номер едно в държавата. През 1986-1989 ежегодно се доставяха 8500 трактора и 1000 зърнени комбайна плюс други машини и съоръжения. Днес всички те са амортизирани и скоро няма да можем да прибираме зърнените си култури, които по традиция заемат 75% от обработваемата ни земя. А правилото е, че земеделецът произвежда толкова, колкото може да прибере.
И в трите войни и кризите след тях българинът се окопити главно чрез земеделието. Днес проблемите се коментират само на парче. Кога олио, кога фураж, кога захар. Така се стигна и до края - хляба на народа. Земеделското производство с комплексния си характер не търпи решения без уточняване на хранителния баланс, нуждите на преработвателната промишленост и не на последно място експорта. Има агрологични изисквания, които при всяко нарушение водят до нерентабилност.
Бях гост на министъра на земеделието на Израел г-н Цур. На тяхното световно изложение ми бе показано как в пясъците се прави градина. Ние в последните години демонстрираме как в градината се прави пустиня. Защо? Ами защото нямаме национална стратегия. Нямаме консенсус по основните параметри - декари, количества и бройки на аграрното производство, а те са абсолютно задължителни за всяка власт.
Националната отбрана, вътрешният ред и земеделското производство, тоест храната на народа, ясно обуславят националната сигурност. Разнобоите между червено-синята коалиция, 7-годишното прехвърляне на вината доведоха България до сегашната национална трагедия. Правителствата като това на Филип Димитров довършиха окончателно българското село. За Жан просто не ми се говори.
Питам - къде е общата политическа отговорност? Всичко за сметка на земеделския производител ли остава? След 15 септември започва сеитбата на есенни култури. Това трябва да приключи до края на октомври, върху 17 милиона декара земя. При нашите проверки се вижда, че българинът не е подготвил тези площи за сеитба. Тоест земеделецът е затруднен да свършя тази фатална за него и за страната дейност. Тези наши братя не го правят на инат или от липса на отговорност. Правят го от материална немощ - за горива, за семена, за торове и препарати, за техника и резервни части. Липсата на ясна икономическа мотивация на производителя е още едно препятствие срещу засяването на милионите декари. Вижте например програмата на САЩ за производство на пшеница. През 1994 г. с писмо на министъра до всеки производител целевата цена е определена на 4 долара за бушел /нашенски 27 кг/. Предвиденият заем е 2 долара и 60 цента за бушел. Заемът се връща в 9-месечен срок при лихва от 2%. Ясно е, че човешката природа се нуждае от поощрение, за да извършва качествена и регулярна дейност. Ако си позволим лукса да загубим земеделеца и неговото традиционно постоянство, мисля, че България е загубена.
/Пресслужба "Куриер"/
* * *
София, 25 октомври - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ДЕКЛАРАЦИЯ НА ДВИЖЕНИЕТО ЗА НАЦИОНАЛНО ВЪЗРАЖДАНЕ "ПОДЕМ" ПО ПОВОДНА ПРЕДСТОЯЩИТЕ ИЗБОРИ ЗА ПРЕЗИДЕНТ НА РЕПУБЛИКАТА, ПРИЕТА НА ЗАСЕДАНИЕ НА УПРАВИТЕЛНИЯ СЪВЕТ НА 19 ОКТОМВРИ 1996 Г. Документът е адресиран до кандидатите за президент и вицепрезидент на Обединените демократични сили Петър Стоянов и Тодор Кавалджиев, до предизборния им щаб и до средствата за масово осведомяване.
Движението за национално възраждане "Подем” подкрепя без колебание и единодушно Петър Стоянов в предстоящите избори за президент на страната - така както го подкрепи и в предварителния избор.
Изборът на Петър Стоянов и Тодор Кавалджиев като представители на обединените демократични антикомунистически сили в България е проява на гражданска отговорност за всеки българин и задължителна стъпка за всички нас към спасяване на нацията и държавата.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: Иван Шалев
/Пресслужба "Куриер"/
* * *
София, 25 октомври - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ОТВОРЕНО ПИСМО ОТ ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА КЛУБ "СОЛИТОН" ИВАН ЦЕНОВ ДО МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛЯ ЖАН ВИДЕНОВ ПО ВЪПРОСА ЗА ПУБЛИКУВАНИ В МЕДИИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ СОЦИОЛОГИЧЕСКИ ИЗСЛЕДВАНИЯ. Документът е адресиран и до средства за масова информация.
Г-Н ВИДЕНОВ,
Смятам за свой граждански дълг да Ви уведомя, че разполагам с доказателства, които потвърждават споделяното от много хора мнение, че голяма част от публикуваните в медиите резултати от т.нар. социологически проучвания са недействителни. Доказателствата са от математическо естество и в този смисъл имат обективен характер. Такъв род доказателства не се влияят от политически пристрастия и субективизъм. Те зависят само от възможностите на науката и квалификацията на лицето, което ползва тези възможности.
Г-н Виденов, известно ми е вашето мнение за т.нар. независими медии. Освен това не мога да забравя, че Вие сте министър-председател на България. Искам също да Ви уведомя, че не бих си позволил да Ви отнемам от времето в този тежък за България момент, ако редица институции и ведомства, които сезирах по този въпрос, не проявиха престъпна небрежност. В този смисъл си позволявам да се отнеса до Вас и Ви моля да ме приемете, за да ви представя пълна информация по въпроса.
София, 7 октомври 1996 г.
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
Иван Ценов
/Пресслужба "Куриер"/
* * *
София, 25 октомври - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ОТВОРЕНО ПИСМО ОТ ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА КЛУБ "СОЛИТОН" ИВАН ЦЕНОВ ДО ГЛАВНИЯ ПРОКУРОР НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ИВАН ТАТАРЧЕВ ПО ВЪПРОСА ЗА ПУБЛИКУВАНИ В МЕДИИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ СОЦИОЛОГИЧЕСКИ ИЗСЛЕДВАНИЯ. Документът е адресиран и до средства за масова информация.
Г-Н ТАТАРЧЕВ,
Смятам за свой граждански дълг да Ви уведомя следното:
На 16 септември 1996 г. на стр. 35 на в. "168 часа" бе публикувана статията "Да живее извънредното военно и радио-телевизионно положение". Анонимен автор е направил анализ на резултатите "от представително за страната проучване на общественото мнение, осъществено от агенция "Делфис" по поръчка на "168 часа". Темата на проучването е "В кои от националния институции имате доверие?".
Публикувани са и резултатите от проучването "в процент от анкетираните според заявените от тях политически симпатии". На основата на публикуваните резултати си поставих задача да намеря с математически средства какво е разпределението на анкетираните според заявените от тях политически симпатии. В случая се решава една математическа задача. Години наред тази задача е предмет на мои лекции пред студенти от Техническия университет в София. За решаването на задача от този тип разполагам с най-съвременно програмно осигуряване. В този смисъл смея да Ви уверя, г-н Татарчев, че задачата е решена перфектно, за което разполагаме протокол от направените от мен изследвания, подписан от проф. д.т.н. Петко Петков, ръководител на катедра "Системи и управление" /катедрата, в която работя/.
А сега по същество. Моето изследване показва, че публикуваните от в. "168 часа" резултати не съответстват на реална база първични данни. Това ме накара да се усъмня в твърдението, че резултатите са получени от обработка на данни от каквото и да било проучване. Реших да проверя моите съмнения.
Поисках среща с президента д-р Желев. Помолих д-р Желев за съдействие. Доколкото д-р Желев не разбира от математическата страна на въпроса, коректно бе да заявя следното:
"Г-н Президент, твърдя, че в природата не съществуват данни, които да подкрепят публикуваните резултати. В този смисъл Ви предлагам да поискате данните от проучването, което според авторите на статията стои зад тези резултати. Те няма да Ви ги дадат дори и да искат. Вече казах, такива данни не съществуват. Това ще бъде доказателство за Вас, че моите съмнения относно коректността на публикацията имат основание."
Д-р Желев се съгласи и нареди на съветник Михаил Иванов да поиска най-вежливо от агенция "Делфис" първичните данни. Както очаквах, г-н Иванов получи отказ. Мотивът бил, че данните са "интелектуална собственост на в. "168 часа".
На 30 септември на стр. 15 на в. "168 часа" се появи нова анонимна публикация - "Културна дискусия". Като оставим настрана примитивния стил, авторът на публикацията си е позволил публично подигравателно отношение към Президента на Република България. "Пресгрупа "168 часа", чиято собственост по договор са въпросните данни, е готова да му ги предостави. Но лично, не на съветника Иванов." Това е финалът на "културната дискусия".
Г-н Татарчев, отговорът на анонимния автор е достатъчно красноречив. Всеки уважаващ себе си социолог би предоставил данните, за да защити престижа си. Би ги предоставил, ако съществуват!
Сега искам ясно да формулирам моята теза.
Имам пълни основания да смятам, че се касае за публикуване на неверни, измислени резултати. Доколкото предмет на "изследването" е доверието в десет от най-важните институции на България - армията, радиото и телевизията, полицията, върховния съд, Конституциония съд, правителството, президента, следствието, парламента и прокуратурата, а внушенията, които се правят, се отнасят до военно положение в страната и изпълнение на "политически поръчки" от президента, Конституционния съд и Върховния съд, заявявам, че, воден единствено от дълга си на гражданин на България, Ви предоставям тези сведения и се надявам, че постът, който заемате, Ви определя права и отговорности, за да изясните случая.
София, 19 октомври 1996 г.
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
Иван Ценов
/Пресслужба "Куриер"/
* * *
София, 25 октомври - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
СТАНОВИЩЕ НА КОНФЕДЕРАЦИЯТА НА НЕЗАВИСИМИТЕ СИНДИКАТИ В БЪЛГАРИЯ ПО ПОВОД НА ПРОТЕСТИ В СТРАНАТА ПО ПРОБЛЕМИ В ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО И В ОБРАЗОВАНИЕТО. Документът е адресиран до средства за масова информация.
Във Варна продължава подписката на медицински работници против геноцида в здравеопазването и с искане за оставка на министър Виткова. Спуснати са черни знамена на здравните заведения и медицинския персонал е с черни лентички. Проведен бе и протестен митинг пред поликлиниката на Окръжна болница под надслов "Не на геноцида в здравеопазването”, организиран от федерацията на синдикатите в здравеопазването към Конфедерацията на независимите синдикати в България /КНСБ/. Днес и 100 медицински работници от Окръжна болница в Ямбол излязоха на протест под надслов "Болницата умря". В здравните заведения в града е организирана подписка за оставката на министър Виткова. Водят се преговори с общината за финансиране на здравеопазването, но вече са закрити 100 болнични легла. В Разградска и Цар Калоянска община е организирана подписка в синдикалните организации на Съюза на българските учители /СБУ/ за оставката на министър Илчо Димитров заради неизплатени заплати за август и липса на средства за водене на нормален учебен процес. Учители от три габровски техникума - по механотехника, Средно професионално техническо училище /СПТУ/ по машиностроене и текстилен техникум днес протестират заради неизплащане на работните заплати за август и септември, липса на средства за ремонт и издръжка. Те ще преминат към ефективни стачни действия.
София, 17 октомври 1996 г.
/Пресслужба "Куриер"/
* * *
София,25 октомври - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ДЕКЛАРАЦИЯ НА НЕЗАВИСИМИЯ СИНДИКАТ ПРИ ВАЗОВСКИ МАШИНОСТРОИТЕЛНИ ЗАВОДИ - ООД И НА СЕКЦИЯ "ПОДКРЕПА" ПРИ ВМЗ, ГРАД СОПОТ, ПО ПОВОД НА СОЦИАЛНОТО НАПРЕЖЕНИЕ В ПРЕДПРИЯТИЕТО. Документът е адресиран доминистъра на промишлеността и до средства за масова информация.
УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН МИНИСТЪР,
С протокол на контактната група от синдикатите на Конфедерацията на независимите синдикати в България /КНСБ/ и Конфедерацията на труда /КТ/ "Подкрепа" при ВМЗ - ООД гр. Сопот вх. N 3289/15.10.1996 г. /ВМЗ - ООД/, изпратен в Министерството на промишлеността в 14.10 ч същия ден, Ви уведомихме, че възможностите за преговори по чл. 3 от Закона за уреждане на колективните трудови спорове /ЗУКТС/ с ръководството на ВМЗ са изчерпани. Със същия протокол считаме за открита процедурата на преговори по чл. 4 от ЗУКТС с МП.
На състоялата се среща на 16.10.1996 г. следобед между Вас и д-р Желязко Христов, заместник-председател на КНСБ, е постигната договореност за освобождаване на г-н Илия Гунчев и екипа му и назначаване на нов управител и мениджърски екип на ВМЗ - ООД, гр. Сопот, в рамките на 24 часа. Освен това лично сте поели ангажимент за назначаване на спешна финансова ревизия на ВМЗ - ООД.
Социалното напрежение в дружеството ескалира с всеки изминал час и има реална опасност да стане неконтролируемо. Трети ден работниците и служителите не работят и стоейки пред порталите, очакват Вашето решение.
Независимият синдикат към КНСБ и секция "Подкрепа" настояват за незабавно изпълнение на поетите от Вас ангажименти.
При липса на решение още днес от Ваша страна протестът във ВМЗ ще продължи и ще бъдем принудени да призовем нашите колеги от Военнопромишления комплекс за солидарни действия.
Сопот, 17 октомври 1996 г.
/Пресслужба "Куриер"/
* * *
София, 25 октомври - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
СТАНОВИЩЕ НА КОНФЕДЕРАЦИЯТА НА НЕЗАВИСИМИТЕ СИНДИКАТИ В БЪЛГАРИЯ ПО ПОВОД НА РАЗШИРЯВАНЕ НА СИНДИКАЛНИТЕ ПРОТЕСТИ ВЪВ ВАЗОВСКИ МАШИНОСТРОИТЕЛНИ ЗАВОДИ - ООД, ГРАД СОПОТ. Документът е адресиран до средства за масова информация.
И днес продължават протестните действия във Вазовските машиностроителни заводи /ВМЗ/ - Сопот, и на площадката в Кърнаре. Протестиращите приеха и декларация, която изпращаме.
Днес към протестите ефективно се включиха и цеховете в Иганово, село Богдан, Хисар и Калофер. Работниците от ВМЗ са на площадката пред административната сграда, където изчакват решението на правителството, и са решени да продължат докрай борбата за защита на своите справедливи искания. Работещите в заводите са удовлетворени от поетите вчера от министъра ангажименти на срещата му със заместник-председателя на Конфедерацията на независимите синдикати в България /КНСБ/ д-р Желязко Христов, съобщиха от Сопот. Но те ще изчакат писмената заповед на Любомир Дачев за освобождаването на мениджърския екип и лично на г-н Илия Гунчев. Д-р Христов присъства днес на протестните митинги в Сопот, Иганово и Кърнаре и ще остане при протестиращите, докато министър Дачев изпълни поетите вчера ангажименти. В следобедните часове се очаква там да пристигне и конфедералният секретар на Конфедерацията на труда КТ "Подкрепа" Борис Нейчев.
И днес медии не бяха допуснати до протестиращите работници от ВМЗ. Въпреки коректната информация и покана и към Националната телевизия и лично до и.д. Генерален директор - Токаджиев, трети ден екип на БНТ не пристига при протестиращите и така се спуска информационна завеса над най-големия индустриален конфликт в страната в момента. Протестиращите работници от ВМЗ заявиха, че подготвят декларация, в която ще поискат оставката на и.д. Генерален директор Токаджиев за потискане на свободата на словото, информационно затъмнение за сериозни проблеми и цензура.
Работниците от ВМЗ получават непрекъснато телеграми за солидарност от синдикални структури от цялата страна.
София, 17 октомври 1996 г.
/Пресслужба "Куриер"/
* * *
София, 25 октомври - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ДЕКЛАРАЦИЯ НА УПРАВИТЕЛНИЯ СЪВЕТ НА БЪЛГАРСКИЯ ЛЕКАРСКИ СЪЮЗ ПО ПОВОД НА ПОБОЙ НАД ГРУПА ЛЕКАРИ И МЕДИЦИНСКИ СЕСТРИ ОТ НАУЧНИЯ ИНСТИТУТ ЗА СПЕШНА МЕДИЦИНА "Н.И. ПИРОГОВ" В СОфИЯ
С изумление и погнуса научихме за вандалския побой над група лекари и медицински сестри от института "Пирогов" вчера в столичен ресторант.
Пребиват, осакатяват психически, смазват тези, които се грижат за здравето, тези, които лекуват пораженията и травмите на десетки и стотици жертви на необявената война в България, бушуваща в условията на "мирен преход", тези, които връщат от "онзи свят" не един и двама участници в това кърваво насилие и ги изправят на крака, за да им се "отблагодарят" после, както те си знаят...
И това става в края на XX век, в България - страна, претендираща за европейска принадлежност!
Неотдавна Конституционният съд отсъди, че тези хора нямат право на стачка. Тяхно право е да бъдат бити и убивани по повод и без повод на работното място или в почивното време в дома или на улицата. Тяхно право е да търпят онова, което обществото чрез управляващите им поднася: мизерни заплати, непрекъснати унижения и демагогски обещания, постоянно издевателство над професионалния морал и правото на свободно упражняване на професията, липса на всякаква професионална защита, и още, и още... Половин век!
Българският лекарски съюз заявява категорично:
Спрете геноцида над българското лекарско съсловие!
Опомнете се, властници, защото всеки е подвластен на болестта и смъртта!
Министър Добрев, ако не ви е срам, продължавайте да заемате този пост!
Господа правителствени чиновници, не си правете илюзии, че Правителствена болница е достатъчна гаранция за вашето здраве, защото утре може да се окаже, че няма кой да работи там!
Помислете, докато не е късно!
София, 21 октомври 1996 г.
/Пресслужба "Куриер"/
* * *
София, 25 октомври - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
ПРОГРАМА /ЧАСТ ЧЕТВЪРТА/ "ЗА ИЗГРАЖДАНЕ И РАЗВИТИЕ НА СИСТЕМАТА ЗА НАЦИОНАЛНА СИГУРНОСТ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ДО 2015 ГОДИНА" НА НАЦИОНАЛНО ОБЕДИНЕНИЕ НА СПЕЦИАЛИСТИТЕ ПО ВЪПРОСИТЕ НА НАЦИОНАЛНАТАСИГУРНОСТ "ЗАЕДНО - ЗА БЪЛГАРИЯ!"
РАЗВИТИЕ НА СИСТЕМАТА ЗА НАЦИОНАЛНА СИГУРНОСТ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ПЕРИОДА ДО 2005 ГОДИНА
СРЕДНОСРОЧЕН ПЛАН
За периода до 2005 година са възможни няколко варианта за развитие на обществено-политическата обстановка.
Най-благоприятен за националната сигурност на Република България вариант може да бъде:
- във вътрешнополитически план - преодоляването на двуполюсния конфронтационен модел на българското общество ще позволи на страната да се справи с кризата, обхванала всички сфери на общественополитическия живот;
През втората половина на 1997 г. преструктурираната българска икономика ще получи възможност да съживи производството, което от своя страна ще позволи да бъдат укрепени българската държавност и духовност.
В резултат към 2000 г. в Република България ще бъде утвърдена новата демократична форма на държавно управление, изразяващо се в гражданско общество; правова държава, основана на разделението на властите; социално ориентирано пазарно стопанство;
- в регионален план - в случай че балканските правителства съумеят да преодолеят съществуващите дълбоки противоречия и да развият междудържавните отношения в насоката, дадена от софийската декларация, приета на срещата на министрите на външните работи, ще бъде създадена възможност за изграждане на регионална система за сигурност, която впоследствие ще стане елемент от европейската и от световната система за сигурност.
За да бъде осъществена обаче възможността за изграждане на балкански политико-военен съюз, от много голямо значение ще бъде отношението на великите сили, които имат своите геополитически интереси на Балканите. Ако продължи досегашното съперничество между гeoстратегическите центрове, те няма да позволят на доминираните от тях балкански правителства да постигнат необходимото съгласие.
При това в случай на благоприятно за балканската сигурност развитие на политическия процес Република България ще може да осъществи ролята си на геополитически и географски център на Балканите;
- в европейски и глобален мащаб - в случай че бъде преодоляно сегашното недоверие между съществуващите и нововъзникващите геополитически центрове, както и съперничеството между европейските и световните междудържавни организации, ще се създаде реална възможност да бъде изградена нова европейска и световна архитектура на сигурността.
От изключително значение е да бъде намерена формула за разширяването на НАТО такава, че да бъде осигурено подобаващото място на Русия и на всички останали европейски страни, за да не бъде допуснато прокарването на нови разделителни линии в Европа и в света, както и възникването на нов тип конфронтация и създаването на нови, противопоставени един на друг военни или военнополитически съюзи.
В същото време възможен е и друг модел на развитие на обстановката, неблагоприятен за българската национална сигурност:
- във вътрешнополитически план - ако бъдат осъществени плановете на опозицията и обслужващите я синдикати за по-нататъшно задълбочаване на конфронтацията в обществото, това неминуемо ще доведе до задълбочаване и на кризисните процеси във всички сфери на обществено-политическия живот в страната.
При такъв модел на развитие на обществено-политическия живот възможните варианти за България са два: или избухване на неконтролируеми народни бунтове, или установяване на диктаторски режим. Общото и за двата варианта е, че процесът на демократизиране на обществото ще бъде върнат в изходното му положение и дори във времена, значително отдалечени от 10 ноември 1989 г.
Всичко това ще направи невъзможно утвърждаването на демократичната форма на държавно управление, такава, каквато беше възприета от различните политически сили на кръглата маса през 1990 г.
В този случай да се говори за изграждане и развитие на система за национална сигурност, разглеждана в предложената програма, става абсолютно невъзможно и безсмислено:
- в регионален план - ако не бъдат преодолени съществуващите остри противоречия между балканските държави, формирането на регионална система за сигурност ще бъде абсолютно невъзможно.
В този случай най-неблагоприятно за нашата национална сигурност ще бъде избухването на нов въоръжен конфликт на Балканите, независимо дали това ще стане отново в Босна, или в друга част от полуострова.
Особено опасен за Република България, както и за целия регион е победно дефилиращият в съседна Турция ислямски фундаментализъм. За нашата страна тази опасност се мултиплицира от тесните връзки, които съществуват между фундаменталистите в Турция и турската етническа партия Движението за права и свободи /ДПС/ в България.
За неблагоприятното развитие на обстановката на Балканите най-голямо значение ще има продължаването на противоборството между световните геополитически центрове, всеки от които има своите интереси в региона и се ползва от симпатиите и антипатиите на различните балкански правителства. Това неизбежно ще превърне Балканите в арена на политическо, икономическо, а възможно и на военно противоборство, а балканските народи ще продължат да бъдат играчка в ръцете на великите сили:
- в европейски и глобален мащаб - най-неблагоприятни последствия за българската национална сигурност ще има възможното разширяване на НАТО по конфронтационен сценарий, изправящ блока срещу Русия, или срещу някой друг геополитически център.
В този случай много вероятно е България да се окаже държава от буферната зона и независимо от това чия страна ще вземе при вероятен военен конфликт, тя неизбежно ще бъде губеща страна.
Разбира се, разгледаните варианти са двете крайности на многовариантното развитие на обстановката.
За да бъде възможно обаче развитието на системата за национална сигурност през периода до 2005 г., абсолютно необходимо е да се осигури вариант на развитие на процесите, възможно най-близък до разгледания най-благоприятен модел.
В този случай основните задачи, които трябва да бъдат решавани с предимство при развитието на системата за национална сигурност през периода до 2005 г., са:
1. По-нататъшно усъвършенстване на законовата база и на структурите за управление на системата за национална сигурност.
Процесът на усъвършенстване трябва да бъде подчинен на необходимостта от максимално сближаване на законовата база и на структурите за управление на системата за национална сигурност с тези на останалите балкански държави и на европейските страни.
Този модел на усъвършенстване е абсолютно необходим, за да се осигури възможност за интегриране в съществуващите, както и за изграждането на нови системи за регионална, европейска и световна сигурност.
2. Последователно осъществяване на изработените и приети през предшестващия период до 2000 г. програми за строителството и развитието на въоръжените сили и за модернизиране и превъоръжаване на Българската армия.
Условия за осъществяване на програмите ще създаде преструктурираната българска икономика и преди всичко предприятията от ВПК, както и активното участие на Република България в международното разделение на труда.
Икономическото развитие на страната ще позволи строителството и развитието на въоръжените сили да се осъществява въз основа на принципа на разумната отбранителна достатъчност, като решаващи ще бъдат не икономическите възможности, а отбранителните потребности на Република България.
След 2000 г. ще бъдат създадени условия за преминаване към смесен принцип на комплектоване на въоръжените сили. Това ще позволи да се повиши боеспособността им, като се професионализират оптимално всички структури. При всички случай обаче преминаването към смесен принцип на комплектоване трябва да се предхожда от всестранно експериментиране и оценка на получените резултати.
След 2000 г. ще бъдат създадени реални възможности за превъоръжаването на Българската армия с нови съвременни системи въоръжение и военна техника.
3. Основен източник за модернизирането и превъоръжаването на въоръжените сили след 2000 г. ще стане националният ВПК.
След 2000 г. българският ВПК трябва да реализира създадените през предшестващия период възможности за ускорена международна интеграция, техническо и технологично обновяване. Това ще му позволи да осигури въоръжените сили с необходимите количества въоръжение и военна техника, съпоставими по своите тактико-технически характеристики с най-добрите световни образци.
Приоритетни направления за интеграцията на ВПК трябва да бъдат съществуващите до този момент технически и технологични връзки на ВПК с Русия, страните от ОНД и Източна Европа, а също и връзките с водещите центрове на военната промишленост в Западна Европа, Югоизточна и Централна Азия, Израел, Южноафриканската република, които трябва да бъдат създадени през периода до 2000 г.
4. Осигуряване на надеждни международни гаранции за националната сигурност на Република България.
Активната дискусия по въпросите на националната сигурност, която ще бъде провеждана в българското общество през предшестващия период, ще подготви след 2000 г. необходимите условия, за да бъде постигнато национално съгласие по отношение на модела, който да осигури гаранции за националната ни сигурност.
След 2000 г. абсолютно необходимо ще бъде да се реши дали Република България ще изгражда националната си сигурност чрез пълна интеграция в регионалните, европейските и световните структури за сигурност, дали ще се интегрира само в някои от тях, или ще търси международно признаване на статут на неутрална държава. Очевидно е, че какъв модел за гарантиране на националната сигурност ще бъде избран, ще зависи преди всичко от развитието на структурите за сигурност и от съответствието на техния характер на българските национални интереси.
Правилният, обоснован избор на модела за гарантиране на националната сигурност на Република България ще бъде решаващ за превръщането на страната не само в географски, но и в геополитически център на Балканите.
Успешното решаване на задачите, свързани с развитието на системата за национална сигурност през периода до 2005 г., ще има решаващо значение не само за развитието на системата в дългосрочен план - до 2015 г., но и ще бъде решаващ за развитието на Република България през следващия XXI век.
/Пресслужба "Куриер"/
* * *
София, 25 октомври - Следва предоставеният за разпространение пълен текст на:
УСТАВ И ПРОГРАМА /ЧАСТ ЧЕТВЪРТА - ПОСЛЕДНА/ НА БЪЛГАРСКИ ЗЕМЕДЕЛСКИ НАРОДЕН СЪЮЗ "ВРАБЧА 1". Документът е приет на 27 ноември 1993 г. и по решение на Извънредното заседание на Постоянния състав на съюза,проведено на 7 октомври 1996 г. в София, се предостави за публикуване изключително на Пресслужба "Куриер" при Българска телеграфна агенция.
ГЛАВА VI
Членство
Чл. 26 /1/ Член на БЗНС "Врабча 1" може да бъде всеки пълнолетен български гражданин, който взема присърце интересите на България, приема устава и изпълнява програмата на съюза.
/2/ Не могат да членуват в БЗНС "Врабча 1" лица, за които
1. е доказано участието им в репресиите срещу българския народ, като членове и злонамерени свидетели в така наречения народен съд, действащи лица и изпълнители в трудово-възпитателните общежития, в насилствените процеси по колективизацията, национализацията и възродителния процес.
2. Са заемали ръководни постове в Българската работническа партия /комунисти/ - Българската комунистическа партия, Българския земеделски народен съюз - казионен /БРП /к/ - БКП, БЗНС - казионен/ и останалите партии от Отечествения фронт.
3. Е установено, че са били и /или/ са щатни и нещатни служители и сътрудници на репресивните органи на държавната власт /КДС, МВР, УБО и др./ за периода 9 септември 1944 г. - 10 ноември 1989 г.
4. Се знае, че са осъждани за тежки и умишлени престъпления.
5. Членуват в други политически партии, организации и движения
6. Нямат българско или имат двойно гражданство.
/3/ За членство в БЗНС "Врабча 1" се подава собственоръчно попълнено заявление /по образец/ до председателя на съответната местна земеделска дружба. Заявлението се разглежда до един месец след неговото подаване в присъствие на кандидата.
/4/ Членството в БЗНС "Врабча 1" е по местоживеене.
/5/ Всеки член на БЗНС "Врабча 1" е длъжен:
1. Да спазва устава и програмата на съюза.
2. Да изпълнява решенията на Общото събрание на дружбата.
3. Да се подчинява на Настоятелството.
4. Да присъства на редовните и извънредните заседания на дружбата и да участва в други форми от организационния живот на съюза.
5. Да брани, утвърждава и разпространява съюзната дейност.
6. Да пази благоприличие и морал в личния и в обществения си живот.
7. Да плаща редовно членския внос.
/6/ Всеки член на БЗНС "Врабча 1" има право:
1. Да избира и да бъде избиран във върховните, управителните, контролните и висшестоящите съюзни органи.
2. Да участва във формирането на съюзната политика.
3. Да изказва становища по различни въпроси.
4. Да пише в съюзния вестник.
5. Да подава жалби и искове пред съответните съюзни органи.
Чл.27 /1/ Членството в БЗНС "Врабча 1" се прекратява:
1. По собствено желание, с подаване на писмено заявление за отказ до настоятелството на съответната дружба.
2. При устно заявление, направено пред Общото събрание на дружбата и отразено в протокола от заседанието.
3. При смърт или недееспособност.
4. Поради изключване.
5. При получаване на доказателства в противоречие с изискванията на Чл. 26 /2/ от този устав.
/2/ При нарушаване на Устава и неизпълнение на програмата на БЗНС "Врабча 1", при увреждане интересите на съюза и неизпълнение на решенията на висшестоящите съюзни органи се налагат следните наказания:
1. Порицание /публично/.
2. Изваждане от състава на върховен, управителен, контролен или висшестоящ съюзен орган.
3. Изключване.
/3/ Наказанието порицание се налага от Общото събрание на местната земеделска дружба.
/4/ Наказанието изваждане от състава на върховен, контролен, управителен или висшестоящ съюзен орган се налага от органа, компетентен да го извърши.
/5/ Наказанието изключване се налага от общите събрания на местните, общинските и областните земеделски дружби, както и от висшестоящите съюзни органи според реда на подчинението им.
ГЛАВА VII
Финанси и имущество
Чл. 28 /1/ БЗНС "Врабча 1" набира средства за дейността си от:
1. Членски внос
2. Издателска и стопанска дейност
3. Дарения, завещания и имоти
4. Волни помощи и други благотворителни прояви
/2/ Всяка дружба сама определя членския си внос в размер не по-малък от 0,5 процента от месечния доход на съответния член.
/3/ Членският внос на земеделските дружби се разпределя както следва: 2/5 - в касата на местната земеделска дружба, 1/5 - в общинската земеделска дружба, 1/5 - в касата на областната земеделска дружба, и 1/5 - в съюзната каса.
/4/ Разходите на съюзната каса са по:
1. Управлението на съюза
2. Обществено-просветната дейност
3. Съюзните издания
4. Стопанска дейност
5. Други непредвидени разходи
Всички разходи се оправдават с формени документи /фактури, касови бележки и др./, заведени от секретаря на БЗНС "Врабча 1". Разходите се отчитат всеки месец. На всеки три месеца главният касиер представя пред управителния съвет отчет за приходите и разходите на съюзната каса.
Забележка: Секретарят на съюза има правото да ползва за неотложни нужди представителни пари от съюзната каса в размер, определен от Управителния съвет.
Чл. 29 /1/ БЗНС "Врабча 1" открива, с решение на Конгреса, Върховния съюзен съвет или на Управителния съвет банкова сметка в Българската народна банка. Видът и размерът на встъпителните вноски и редът за изтегляне на суми се определят от Управителния съвет.
ГЛАВА VIII
Символи и представителни знаци
Чл. 30 /1/ БЗНС "Врабча 1" има печат с кръгла форма, с надпис наоколо - Български земеделски народен съюз "Врабча 1", а в средата - сърп, сноп, коса и вила.
/2/ Всяка местна земеделска дружба на БЗНС "Врабча 1" има елипсовиден печат, в горната част на който е изписано - земеделска дружба, град, село..., община..., а в долната част - Български земеделски народен съюз "Врабча 1". В средата са изобразени сноп, сърп, коса и вила.
/3/ Всяка общинска дружба на БЗНС "Врабча 1" има печат с кръгла форма с надпис наоколо - БЗНС "Врабча 1", и вътрешен кръг с надпис: Общинско настоятелство град /името на общинския център/ и в средата - сноп, сърп, коса и вила.
/4/ Всяка областна дружба на БЗНС "Врабча 1" има кръгъл печат с надпис наоколо - БЗНС "Врабча 1", и вътрешен кръг с надпис: Областно настоятелство, град /името на областния център/, и в средата - сърп, сноп, коса и вила.
Чл. 31 /1/ Знамето на БЗНС "Врабча 1" е правоъгълно, със съотношение на страните 2:3 и четири полета. Горното ляво поле е оранжево, с десет зелени детелини /по една за всяка област/ и с надпис отгоре на съответната областна дружба. Другите три полета се състоят от хоризонтално разположени успоредни оранжеви и зелени линии /в едно поле три зелени и две оранжеви линии/, символизиращи единството на земеделското движение. Полетата са разделени от две кръстосващи се бели ивици, симвализиращи мира, който винаги е отстоявало и защитавало земеделското движение.
Чл. 32 /1/ Емблемата на БЗНС "Врабча 1" е зелена детелина, вплетена в две кръстостващи с бели линии на оранжев фон. Емблемата има кръгла форма с надписи: в горната част - БЗНС, а отдолу "Врабча 1". Надписите са с черен цвят.
/2/ Официален празник на БЗНС "Врабча 1" е 6 май /23 април/ - денят на св.вмч.Георги Победоносец.
/3/ Съюзните цветове са оранжев, зелен и бял.
/4/ Официален печатен орган на съюза е вестник "Земеделско знаме".
Забележка: За емблеми на вестника не се използват ликове на личности.
ГЛАВА IX
Допълнителни разпоредби
Чл. 33 /1/ БЗНС "Врабча 1" е юридическа личност със седалище град София.
/2/ БЗНС "Врабча 1" се управлява от Управителен съвет.
/3/ БЗНС "Врабча 1" се представлява от секретаря на Постоянния състав или упълномощени от него лица.
Чл. 34 /1/ Всички решения по силата на този устав се взимат с мнозинство, повече от половината от присъстващите, като решенията за наказания - с мнозинство повече от 2/3 от присъстващите.
/2/ Събранията и заседанията, посочени по реда на този устав, могат да се провеждат, ако на тях присъстват повече от половината от съответните членове.
Чл. 35 /1/ Изборите за върховни, контролни и управителни органи на земеделските дружби, както и изборите на пратеници и представители за техния състав се провеждат с тайно гласуване.
/2/ Изборите за висшестоящи съюзни органи, както и изборите на кандидати и делегати за техния състав се извършват с явно гласуване, освен ако съответното събрание или заседание не вземе решение за тайно гласуване.
Чл. 36 /1/ До образуването на редовни земеделски дружби на БЗНС "Врабча 1" по територията на страната тези устав и програма се изпълняват от съществуващите в момента дружби, като:
1. Висшестоящите съюзни органи, посочени в този устав, се избират от съществуващите до този момент земеделски дружби на БЗНС "Врабча 1", без да се спазва редът за издигане и избиране на кандидатите по места.
2. БЗНС "Врабча 1" се управлява от избрания на този Извънреден конгрес Управителен съвет, който има всички права и задължения, посочени в този устав.
3. Членовете на Управителния съвет, избрани от Извънредния конгрес, плюс присъстващите на него делегати образуват Върховен съюзен съвет на БЗНС "Врабча 1", който има всички права и задължения, посочени в устава.
Чл. 37 /1/ Във връзка с посоченото в Чл. 36 /1/ и в точка 2 от същата алинея Управителният съвет на БЗНС "Врабча 1" получава следните права:
1. Да приема нови членове и дружби в редовете на БЗНС "Врабча 1".
2. При провеждане на законодателни и други избори да определя кандидатите на съюза.
3. Да взима решения за участието на БЗНС "Врабча 1" в коалиция с различни политически партии, организации и движения.
Чл. 38 /1/ Доколкото не е посочено друго, Глава II и Глава III от предходните изпълняват функциите и следва да се считат като Програма на БЗНС "Врабча 1".
Чл. 39 /1/ Този Устав и Програма са приети и утвърдени на Извънредния Конгрес на БЗНС "Врабча 1" на 27 ноември 1993 г. в гр. София.
/Пресслужба "Куриер"/
* * *
Уточнение: В "Декларация на Постоянния състав на Български земеделски народен съюз "Врабча 1" по повод на проведено извънредно заседание на 7 октомври 1996 г. в София", публикувана в бюлетина на Пресслужба "Куриер", бр. 121 (1676) от 15 октомври 1996 г., изречението на втория ред отгоре на стр. 9 да се чете: "В този момент, знаейки за силата и значението на БЗНС в тежки и критични за страната дни, някои чужди на България, на земеделския съюз и на демокрацията сили прибягнаха отново към изпитаното средство за борба срещу съюза - предизвикване на разцепление по върховете на организацията, с което те целят да унищожат в зародиш усилията на БЗНС за единодействие на обединената демократична опозиция на предстоящите президентски избори."
/Пресслужба "Куриер"/
* * *
ПРИЛОЖЕНИЕ
ИЗБОРИ ЗА ПРЕЗИДЕНТ И ВИЦЕПРЕЗИДЕНТ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ - 1996 ГОДИНА
София, 25 октомври - Следва предоставеният за разпространение изключително от ПРЕССЛУЖБА "КУРИЕР" при БТА пълен текст на:
ЦЕНТРАЛНА ИЗБИРАТЕЛНА КОМИСИЯ
РЕШЕНИЕ
№ 106/21 октомври 1996 г.
ОТНОСНО: подписването и предаването на избирателните списъци
На основание чл. 10н, ал. 1, точка 1 във връзка с чл. 106, ал. 1 и чл. 10 г от ЗИПВР Централната избирателна комисия
РЕШИ:
1. Избирателните списъци се съставят от общинските администрации в общините /районите за София, Пловдив и Варна/, в които се води регистър на населението, отпечатват се въз основа на централизирано създадените информационни масиви и се подписват от кмета и секретаря на общината или от кмета и секретаря на района /за София, Пловдив и Варна/.
2. Краен срок за издаване на удостоверения за гласуване на друго място е 12.00 часа на 26 октомври 1996 г.
3. До 16 часа на 26 октомври 1996 г. общинските администрации транспортират и предават на секционните избиратели комисии избирателните списъци и всички други изборни материали.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: Байчо Панев
СЕКРЕТАР: Хараламби Анчев
/Пресслужба "Куриер"/
[реклама на БТА]
------------------------------------------------------------------
Бюлетинът е приключен редакционно на 22 октомври 1996 година
Главен редактор: Любомир Йорданов
Заместник-главни редактори: Емилия Димитрова и Йорданка Ненова
Редактори: Лилия Томова, Нина Гаврилова - деж. ред.
Комплексна обработка: Издателски комплекс - БТА
БТА - Редакция "Справочна информация”
Copyright © Пресслужба "Куриер”, 1996 г. Всички права запазени. При препечатване или използване на материали от този бюлетин позоваването на Пресслужба "Куриер" е задължително.